Clicca qui per scaricare

Lo sviluppo del green marketing nelle imprese alberghiere: i principali risultati di una ricerca esplorativa (The development of green marketing in the hotel industry: the main results of an exploratory research)
Journal Title:  RIVISTA DI STUDI SULLA SOSTENIBILITA'
Author/s: Gian Luca Gregori, Valerio Temperini, Andrea Perna
Year: 2012 Issue: 1 language: Italian Pages: 18 Pg. 79-96 FullText PDF: 845 KB
DOI: 10.3280/RISS2012-001006
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation, click here) and here

  • Preview
  • Abstract

Le importanti prospettive di crescita dei flussi turistici internazionali pongono la necessità di prestare maggiore attenzione all’impatto delle attività turistiche sull’ambiente, e chiamano le imprese turistiche a svolgere un ruolo attivo e responsabile in questo senso. È in tale contesto, che risulta interessante analizzare le pro- spettive di sviluppo del green marketing, quale approccio delle imprese al mercato che può favorire la diffusione di un’appropriata cultura dell’eco-sostenibilità. In particolare, vengono esaminati i principali risultati di una ricerca esplorativa condotta presso un insieme di imprese alberghiere della regione Marche, con il fine di evidenziare lo "stato dell’arte", gli obiettivi e le problematiche inerenti la realizzazione di politiche eco-sostenibili.

The relevant growth prospects of tourists flows arise the need to pay more attention to the impact of tourism activities on the environment, and this requests tourist businesses to play an active and responsible role in this regard. In this context, the authors consider interesting to analyze the prospects for development of green marketing, as a market approach that can allow the diffusion of an appropriate culture of eco-sustainability. Particularly, the first findings of an exploratory research carried out on a group of hotels in the Marche region are examined, in order to highlight the "state of the art", the aims and issues concerning the realization of eco-sustainable policies.

Keywords: Green marketing, eco-marketing, environmental sustainability, sustainable tourism, accommodation, green hotel.


    1. blallala, lalalal llalal llallal. 2011
    2. blallala, lalalal llalal llallal. 2012
     
    Below you can see the first page preview of the article.
    If you want, you can buy it (pdf file available) following the instructions to buy download credit.


    Pan
    Zoom out
    Zoom in
    Display actual size
    Zoom to page
    Zoom to width
    Rotate page counter clockwise
    Rotate page clockwise

    FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content
    Buy here

    Information about the Journal

    RSS FEED

    Versione Italiana

    Download credit

    Pubblicità