Clicca qui per scaricare

Comunicare il dolore con il corpo. Identità e corporeità
Titolo Rivista:  SALUTE E SOCIETÀ
Autori/Curatori: Giorgio Porcelli
Anno di pubblicazione: 2006 Fascicolo: 3 Lingua: Italiano
Numero pagine: 13 P. 38-50 Dimensione file: 60 KB
  • Preview
  • Presentazione

One of the most controversial facets of the present individualized society has to do with self identity construction. The present flexibility that concerns professional roles and the multiplicity of social belongings make its stabilization very problematic. Social actors can create a sort of imaginative sociability in a particular way of communication with their bodies, devoting to them most of their cares. Their bodies become the actual factor of individuation because these are the loci of actors’ realm on an ever fluctuant social world. Contemporary society has in itself a controversial perception of corporeity too, whenever virtual reality and its rules demand the performing skill of multiple identities devoid of actors’ bodies. This ambivalence puts the focus of attention on the old dicothomy between mind and body especially concerning virtual realities.





    1. blallala, lalalal llalal llallal. 2011
    2. blallala, lalalal llalal llallal. 2012
     
    Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per  acquistare il download credit.

    Pan
    Zoom out
    Zoom in
    Display actual size
    Zoom to page
    Zoom to width
    Rotate page counter clockwise
    Rotate page clockwise

    FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
    Acquista qui

    Informazioni sulla rivista

    Sottoscrivi il FEED
    per conoscere subito
    i contenuti dell'ultimo fascicolo di questa Rivista

    English Version

    Download credit

    Pubblicità