Maestro e allievo. Filiazione e identità

Journal title PSICOANALISI
Author/s Alessandro Grispini
Publishing Year 2016 Issue 2015/2 Language Italian
Pages 8 P. 89-96 File size 32 KB
DOI 10.3280/PSI2015-002009
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Aulagnier P. (1975). La violenza dell’interpretazione. Roma: Borla, Roma, 1994.
  2. Benasayag M., Schmitt G. (2004). L’epoca delle passioni tristi. Milano: Feltrinelli.
  3. Bolognini S. (2008). Super-io fisiologico e sue vicissitudini contemporanee. Psiche, 2: 69-78.
  4. Chianese D. (2008). “La linea d’ombra” dell’eredità: la psicoanalisi di fronte al futuro. Psiche, 2: 167-177.
  5. Cremerius J. (1987). Il Movimento psicoanalitico e miseria dell’istituzione psicoanalitica. Psicoterapia e Scienze Umane, XXI, 3: 3-34.
  6. Denis P. (2010). Rive e derive del controtransfert. Roma: Fioriti Editore, 2014.
  7. Freud S. (1937). Analisi terminabile e interminabile. In: Opere, vol. XI, Torino: Boringhieri.
  8. Kaës R. (1993). Il soggetto dell’eredità. In: Kaës R., Faimberg H., Enriquez M., Baranes J. J. (a cura di). Trasmissione della vita psichica tra generazioni. Roma: Borla, 1995.
  9. Kaës R. (2005a). Il futuro in eredità. In: Algini M. L., Lugones M. (a cura di). Paura del futuro. Roma: Borla.
  10. Kaës R. (2005b). Il disagio del mondo moderno e la sofferenza del nostro tempo. Saggio sui garanti metapsichici. Psiche, 2: 57-71.
  11. Kaës R. (2008). Le identificazioni e i garanti metapsichici del riconoscimento del soggetto. Rivista di Psicoanalisi, LIV, 4: 957-970.
  12. Kernberg O. (1986). Institutional Problems of Psychoanalytic Education. J. Am. Psycho-Anal. Ass., 34: 799-834.
  13. Kernberg O. (1996). Thirty Methods to Destroy the Creativity of Psychoanalityc Education. Int. J. Psycho. Anal., 77: 1031-1040.
  14. Klauber J. (1981). Difficoltà nell’incontro analitico. Roma: Il Pensiero Scientifico Editore, 1984.
  15. Kohut H. (1971). Narcisismo e analisi del sé. Torino: Boringhieri, 1976.
  16. Recalcati M (2008). Il soggetto senza inconscio. Psiche, 2: 159-166.

Alessandro Grispini, Maestro e allievo. Filiazione e identità in "PSICOANALISI" 2/2015, pp 89-96, DOI: 10.3280/PSI2015-002009