Risultati ricerca

Giovanna Carloni

Insegnare italiano a stranieri

Percorsi operativi

Il manuale, dal profilo altamente applicativo, si rivolge a docenti di italiano L2/LS in formazione e agli operatori del settore che desiderano sviluppare le competenze glottodidattiche necessarie per gestire efficacemente l’insegnamento dell’italiano a stranieri in vari contesti di apprendimento.

cod. 1058.41

Antonella Negri

Insegnare Italiano a stranieri.

Percorsi formativi

Un manuale per chi, digiuno da una specifica formazione linguistica, voglia prepararsi per insegnare l’italiano lingua seconda, lingua straniera in Italia e all’estero presso scuole, università e imprese. Linguisti, storici della lingua, glottodidatti, filologi, operatori della scuola e del comparto sociale forniscono le competenze glottodidattiche e linguistiche ai docenti in formazione.

cod. 1058.39

Giovanna Carloni

Digitally-Enhanced practices and open pedagogy in English-Taught Programs

Flexible Learning for Local and Global Settings in Higher Education

Higher education, which is undergoing a shift due to an increase in digitalization worldwide, needs to refocus its teaching practices by designing flexible courses catering to students’ multifarious post-pandemic needs. The present volume provides a digitally-enhanced framework suitable for designing and implementing flexible courses in English-Taught Programs (ETPs). Language awareness, a key component of ETPs, is especially examined within a Systemic Functional Linguistics (SFL) framework.

cod. 11058.1

Corpus linguistics, with its new methodological approaches to language study, has developed extensively over the last few decades affecting a wide range of disciplinary fields. This volume focuses on key notions and methods in corpus linguistics investigation, which are presented within an applied corpus linguistics framework.

cod. 1058.44