
Impatti, strumenti, fattori
Il volume presenta il lavoro di un gruppo di ricerca che si è posto l’obiettivo di elaborare un modello che permetta di definire indicatori di impatto per la valutazione della Ricerca-Formazione.
cod. 11311.6
Impatti, strumenti, fattori
Il volume presenta il lavoro di un gruppo di ricerca che si è posto l’obiettivo di elaborare un modello che permetta di definire indicatori di impatto per la valutazione della Ricerca-Formazione.
cod. 11311.6
Sustaining the professional development of teachers within schools as professional learning environments
The RESPOND project investigates and analyses the complex relationship between teacher professional development and school development as a professional learning environment. It proposes a framework with a series of tools designed to promote ways in which each of these levels can be mutually sustaining.
cod. 11311.5
This paper presents the first product of the RESPOND European Erasmus+ project on the mutually sustaining relationship between teacher professional development and overall school development. The focus is on the RESPOND Teacher Professional Profile and Portfolio for Global Competence, developed as a tool for building a teacher professional profile and promoting a self-assessment process within a framework of sustainable teacher professional development in professional learning environments and communities. The paper presents an overview of the RESPOND project, illustrates each of the components of the profile and portfolio, and concludes with a reflection on the aims and the intended impact of the tool.
Temi, esperienze e prospettive
Il volume propone una riflessione sistematica sulla Ricerca-Formazione (R-F), intesa come una caratterizzazione metodologica del fare ricerca nelle scuole e con gli insegnanti, principalmente ed esplicitamente orientata alla formazione/trasformazione dell’agire educativo e didattico e alla promozione della riflessività dell’insegnante.
cod. 1311.2