LIBRI DI SABRINA POMODORO

Dario Golizia

Fashion business

Teoria e casi di strategic fashion management

Un testo completo, pensato sia per coloro che si stanno formando per entrare nel mondo della moda, sia per quanti già vi operano. Fornisce un nuovo metodo con il quale segmentare e analizzare strategicamente le aziende che competono nel settore della moda, offrendo una visione completa del variegato scenario competitivo.

cod. 1060.320

Sabrina Pomodoro

Spazi del consumo.

Shopping center, aeroporti, stazioni, temporary store e altri luoghi transitori della vita contemporanea

Un grande affresco storico e sociologico e una dettagliata mappatura delle nuove frontiere dei luoghi del consumo, arricchita da numerosi esempi e casi di attualità. Un quadro complessivo articolato e sfaccettato, che illustra le dimensioni fondanti della città e della società di oggi, all’insegna della transitorietà e della mobilità.

cod. 640.4

Sabrina Pomodoro

La riappropriazione dei luoghi di consumo da parte dei consumatori

SOCIOLOGIA DEL LAVORO

Fascicolo: 108 / 2007

This paper relays the results of an empirical study investigating the way in which consumers the public areas with a suburban shopping complex in Milan. By using a dual perspective of analysis, semiotics and ethno graphics. A side from this the efficiently organizing the space of these micro areas and inscribed logic of fruition, which tries to trace the use of these spaces effectively, with the aid of this empirical study beyond presupposed strategies. The aim of this survey is achieve an understanding of the complexed process of negotiations involving the planning for a commercial shopping centre and the practical process to which consumers attach meaning and value.

Vanni Codeluppi, Roberta Paltrinieri

Il consumo come produzione

Questo numero di “Sociologia del lavoro” è dedicato al “consumo come produzione”, una categoria trasversale nella quale convergono le più recenti proposte teoriche e di ricerca nel campo dei consumi. Diverse vosi si confrontano sul crescente potere del consumatore, tra capacità cognitive, relazionali e competenze tecnologiche.

cod. 1529.108

Annalisa Pavone, Sabrina Pomodoro

Comunicare i beni di lusso: nuovi significati e nuovi valori

SOCIOLOGIA DEL LAVORO

Fascicolo: 99 / 2005

New luxury is not related to status symbol anymore, but to values characterized by self-referred meanings. It appears, therefore, as the sublimation of individual choices directed to one’s fulfilment. Two different dynamics of luxury emerge. One, downward, is focussed on the esthetic/emotional valorisation of commodities and is addressed to a wide range of consumers, even though for sporadic purchases. The other, upward, is a synonym of exceptional and tailor made goods, as well as handcrafts masterpieces, and is a privilege of an extremely narrow target. A qualitative analysis of advertising campaigns shows that the communication strategies of a traditional market such as jewellery has embraced new languages and values, after considering emergent behaviours and targets, especially young people and men.