Risultati ricerca

Alessandra Mazzei, Luca Quarantino

Internal Crisis Communication in the Time of Covid-19 Pandemic

Company strategies and working experience of employees

The study Internal Crisis Communication in the Time of Covid-19 Pandemic outlines which internal crisis communication strategies have been adopted by Italian companies during the emergency and how the working experience of employees has been. The study offers a focus on remote working reporting data about its impact on working life, resources available, enablers and benefits.

cod. 10067.6

Alessandra Mazzei

Engagement e disengagement dei collaboratori.

Comunicazione interna e valorizzazione delle risorse umane per un contesto di voce

Rivolto a studiosi, manager, consulenti e studenti, questo volume offre spunti di riflessione e di intervento a tutti coloro che operano nelle aree professionali della comunicazione interna e della valorizzazione delle risorse umane.

cod. 366.128

Alessandra Mazzei, Silvia Ravazzani

Internal Branding and Employee Brand Consistent Behaviours: The Role of Enablement-Oriented Communication

MERCATI & COMPETITIVITÀ

Fascicolo: 1 / 2017

Employee behaviours conveying brand values, named brand consistent behaviours, affect the overall brand evaluation. Internal branding literature highlights a knowledge gap in terms of communication practices intended to sustain such behaviours. This study contributes to the development of a non-normative and constitutive approach to internal branding by proposing an enablement-oriented communication approach. The conceptual background presents a holistic model of the inside-out process of brand building. This model adopts a theoretical approach to internal branding as a non-normative practice that facilitates constitutive processes. In particular, the paper places emphasis on the role and kinds of communication practices as a central part of the non-normative and constitutive internal branding process. The paper also discusses an empirical study based on interviews with 32 Italian and American communication managers and 2 focus groups with Italian communication managers. Findings show that, in order to enhance employee brand consistent behaviours, the most effective communication practices are those characterised as enablement-oriented. Such a communication creates the organizational conditions adequate to sustain employee discretionary and extra-role brand consistent behaviours.

Gabriele Gabrielli

Di generazione in generazione.

Teorie e pratiche dell'accoglienza

La riflessione si sviluppa attorno all’idea che – di generazione in generazione – si formano, aggiustano e tramandano teorie e pratiche dell’Accoglienza. Dove le prime – le teorie – propongono un quadro concettuale per comprendere e interpretare le seconde – le pratiche – ossia le progettualità e i comportamenti che si sviluppano nel tempo consentendo il vivere sociale e il progresso dell’umanità. Il testo propone risorse per approfondire le teorie, ma anche materiali e narrazioni per visualizzare le pratiche che prendono forma nella realtà.

cod. 1072.7

Silvia Ravazzani, Sara Mormino

Valorizzare la diversità nella formazione e nell'apprendimento.

Teorie ed esperienze

Un testo per professionisti e ricercatori interessati alla gestione di programmi di formazione attenti alla diversità e all’inclusione. Il libro è inoltre indirizzato a studenti di corsi di laurea in ambito di scienze sociali e manageriali.

cod. 1072.6

Alessandra Mazzei, Silvia Ravazzani

Dialogare con gli stakeholder.

Ascolto e sensibilità interculturale per le relazioni pubbliche e la comunicazione d'impresa

Ascolto e sensibilità interculturale sono il presupposto per una comunicazione d’impresa intesa come autentico dialogo con gli stakeholder. Il volume tratta i fondamenti di questi argomenti, presentandone i concetti rilevanti nella letteratura internazionale.

cod. 366.100

Alessandra Mazzei

Percorsi di ricerca in comunicazione d'impresa

Tendenze, contesti, gestione

Obiettivo di questo volume è di fornire uno strumento per la formazione specialistica sulla comunicazione, in particolare per gli studenti delle lauree magistrali e di master, oltre a fungere da testo di approfondimento per professionisti e manager che operano nel settore.

cod. 366.64