Clicca qui per scaricare

La globalizzazione dell'espresso italiano
Titolo Rivista: MEMORIA E RICERCA  
Autori/Curatori: Jonathan Morris 
Anno di pubblicazione:  2006 Fascicolo: 23 Made in Italy. Consumi e identità collettive nel secondo dopoguerra. Claudia Baldoli, Jonathan Morris (a cura di) Lingua: Italiano 
Numero pagine:  20 P. 27-46 Dimensione file:  579 KB

‘Italian style’ coffee beverages have become common throughout much of the developed and developing world in the last fifteen years. This article outlines five phases in the globalisation of Italian espresso elite, exotic, ethnic, speciality, branded linking these to the image and associations of the beverage. It shows how differing consumer needs in various markets were met through material adaptations to the beverages themselves, enabling them to be placed at the centre of a variety of consumption practices, and to sustain a variety of symbolic values that were be constructed around them.


Jonathan Morris, in "MEMORIA E RICERCA " 23/2006, pp. 27-46, DOI:

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche