Clicca qui per scaricare

Influenze ed effetti della comunicazione politico/mediatica sul cittadino elettore
Titolo Rivista: PSICOTECH 
Autori/Curatori: Laura Ferraro, Sergio Muratore 
Anno di pubblicazione:  2008 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  16 P. 71-86 Dimensione file:  96 KB
DOI:  10.3280/TECH2008-002004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Influenze ed effetti della comunicazione politico/mediatica sul cittadino elettore - This paper inquire the circular relationship between media, politics and voters examining the theories about the influences of the media on the individuals; media represent sources of knowledge and information about politics and they can be seen as tool of persuasion. Three levels of the influence exerted by media will be described: the dyadic influence, the influence within groups and the influence on individual opinions. Finally the theories about use and rewards offered by media, about media addiction, about the information processing approach and the perspec- tive of social constructivism encompassing its concepts of agenda setting and priming effects, will be discussed. Key words: politics, laws of persuasion, mass communication.




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Laura Ferraro, Sergio Muratore, in "PSICOTECH" 2/2008, pp. 71-86, DOI:10.3280/TECH2008-002004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche