Clicca qui per scaricare

Influenza dei media, autostima e insoddisfazione corporea in un gruppo di preadolescenti maschi e femmine
Titolo Rivista: PSICOLOGIA DELLA SALUTE 
Autori/Curatori: Amanda Nerini 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  16 P. 69-84 Dimensione file:  363 KB
DOI:  10.3280/PDS2009-001005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Media influence, self-esteem and body dissatisfaction in a group of preadolescent boys and girls - The present study analyses the relation among media influence, self esteem and body dissatisfaction in a group of preadolescent boys and girls. 243 preadolescents with the mean age of 12 were involved. The group consisted of 127 boys and 116 girls. They were asked to complete the Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire-3 (SATAQ-3; Thompson et al., 2004), the Body Shape Questionnaire (Dowson e Henderson, 2001) and the Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965). Preadolescent females reported higher levels of body dissatisfaction than preadolescent males. They also scored higher in three SATAQ-3 subscales: whether media are important source of information about being attractive, internalization of a media thin ideal and perceived media pressures to be thin. Body mass index and internalization of a thin ideal emerged as significant predictors of body dissatisfaction for both sexes. Perceived media pressures predict body dissatisfaction only among girls.

Key words: media influence, self-esteem, body dissatisfaction, preadolescence
Parole chiave: influenza dei media, autostima, insoddisfazione corporea, preadolescenza.




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Amanda Nerini, in "PSICOLOGIA DELLA SALUTE" 1/2009, pp. 69-84, DOI:10.3280/PDS2009-001005

   

FrancoAngeli รจ membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche