"Do no harm" - A Call for Greater Ethical Regulation of Innovation in Education and Training

Titolo Rivista CADMO
Autori/Curatori Tim Oates
Anno di pubblicazione 2009 Fascicolo 2009/2 Lingua Italiano
Numero pagine 22 P. 123-144 Dimensione file 322 KB
DOI 10.3280/CAD2009-002012
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

"Do no harm"- A Call for Greater Ethical Regulation of Innovation in Education and Training - The paper examines the curious absence of ethical regulation of trialling and mass innovation in education and training, contrasting the management of innovation in education with management of innovation in the medical arena. The issues are explored through four case studies from the English context. Each case study illustrates a different approach to mass innovation and reveals acute limitations in the design of trials. The paper explores the debate regarding whether trailling is possible in complex social systems but argues that there has been a serious neglect of the rights of learners in respect of innovation. The breakdowns evident in the case studies provide the basis for an argument that there is a need for ethical regulation of trialling, and the paper tentatively presents some prototype criteria for such regulation.;

Keywords:Ethics, rights, trials, change, innovation

Tim Oates, "Do no harm" - A Call for Greater Ethical Regulation of Innovation in Education and Training in "CADMO" 2/2009, pp 123-144, DOI: 10.3280/CAD2009-002012