Structure and dynamics of Indonesian blogger community in virtual space

Titolo Rivista: SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE
Autori/Curatori: Onggoboyo Adi Nugroho
Anno di pubblicazione: 2009 Fascicolo: 40 Lingua: Italiano
Numero pagine: 22 P. 145-166 Dimensione file: 1196 KB
DOI: 10.3280/SC2009-040012
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit.
Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

During the last decade, the number of Indonesian bloggers has increased fast. This qualitative study aims to view the formation and development processes of Indonesian bloggers. It considers their structure, configuration and dynamics, either in relation to bloggers as an individual or as communities. The structure relates to properties that form a blog in the display format, where language as digital text-based is the most important property. Configuration explains the relation among blogs. Dynamics describe the processes that happen in the system. Our results show many patterns. There is a structure paradox in Indonesian bloggers’ social system: they are culturally equal, but structurally stratified. To conclude, the processes of the formation and development of Indonesian bloggers’ communities are an autonomous system building which still evolve. In this situation, Indonesian communities’ blogger has a similar characteristic dealing with autopoietic system.

Onggoboyo Adi Nugroho, Structure and dynamics of Indonesian blogger community in virtual space in "SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE " 40/2009, pp 145-166, DOI: 10.3280/SC2009-040012