Clicca qui per scaricare

Le partnership sociali realizzate tra le organizzazioni non profit, le fondazioni d'impresa grant making e le imprese profit
Titolo Rivista: SOCIOLOGIA E POLITICHE SOCIALI 
Autori/Curatori: Marco Grumo 
Anno di pubblicazione:  2010 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  17 P. 91-107 Dimensione file:  309 KB
DOI:  10.3280/SP2010-003006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




The article offers a preliminary analysis of the fundamental rules of the partnerships established between the non profit organizations and the peculiar world of the corporate foundations and business corporations. These partnerships are increasingly important in the current context and do not concern only transfers of money. They will become truly relevant and sustained over time and will require a "cultural jump" both for non profit entities and for business corporations. These entities have very different background and only recently they are experiencing the collaboration. The article analyzes the main assumptions and characteristics of the partnerships built between corporate foundations, businesses and non profit organizations.
Keywords: Partnership, Corporate Foundations, Non Profit Organizations, Business Corporations, Grant Models



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Marco Grumo, in "SOCIOLOGIA E POLITICHE SOCIALI" 3/2010, pp. 91-107, DOI:10.3280/SP2010-003006

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche