Clicca qui per scaricare

Ferrovie a doppia velocità
Titolo Rivista: TERRITORIO 
Autori/Curatori:  Arturo Lanzani 
Anno di pubblicazione:  2010 Fascicolo: 54 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  6 P. 29-34 Dimensione file:  954 KB
DOI:  10.3280/TR2010-054004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




Today we tend to classify rail routes on three levels: the high speed rail network above all, the regional rail network and fi - nally in exceptional cases a few odd branches of railway with a tourist function. In the hinterland of Milan we fi nd two railways which persuade us to abandon these rigid distinctions, they are two railways which can function at two speeds: rapidly during the week for commuter traffi c towards Monza and Milan and slowly during weekends (but also on some weekday journeys) for the discovery of two high quality environments-landscapes that may be enjoyed. The article describes the traits of these two railways and how they intersect with settlement structures and the system of outdoor spaces. It concludes by indicating some planning questions that are posed with a view to enhancing this co-existence of two speeds.
Keywords: Ferrovie, trasporto pendolare, mobilità lenta, turismo di prossimità



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Arturo Lanzani, in "TERRITORIO" 54/2010, pp. 29-34, DOI:10.3280/TR2010-054004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche