Job burnout in ambito socio-sanitario e produttivo: I call center sono i più bruciati?

Titolo Rivista RISORSA UOMO
Autori/Curatori Laura Petitta, Simona Manno, Anna Concetta Rinaldi
Anno di pubblicazione 2013 Fascicolo 2011/4 Lingua Italiano
Numero pagine 16 P. 467-482 Dimensione file 261 KB
DOI 10.3280/RU2011-004005
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This contribution has investigated job burnout and interpersonal strain by administering a self-report questionnaire to 1032 subjects from healthcare (503) and productive organizations (529), and, within the latter, 159 from a call centre. Two ANOVAs investigated the differences related respectively to the type of organization: (a) healthcare and productive organizations; (b) healthcare, call centres and other productive organizations. Surprisingly, healthcare organizations display lower levels of job burnout and interpersonal strain as compared to the productive organizations. Nevertheless, call centre’ operators, separated by the other productive organizations, displayed higher levels of job burnout and interpersonal strain as compared to employees from other productive organizations, and especially by those from the healthcare settings.;

Keywords:Job burnout, sovraccarico relazionale, call centres, organizzazioni produttive, organizzazioni socio-sanitarie.

Laura Petitta, Simona Manno, Anna Concetta Rinaldi, Job burnout in ambito socio-sanitario e produttivo: I call center sono i più bruciati? in "RISORSA UOMO " 4/2011, pp 467-482, DOI: 10.3280/RU2011-004005