The Made in..Italy is considered as a driving force for growth and employment. It is defined as the combination of art, style, innovation, culture, landscape, traditions and ancient crafts. However, we believe that the Made in.. Italy, should take a further responsibilities to go ‘beyond the growth". Does this mean we relate to all of the determinants of well-being; consider the areas of well-being and finally adopt a holistic approach of well-being. In this work, we take care of the Italian Food System and in particular that its component that can be included within the Made in Italy and as one of its orientation green can actually allow the Food System Made in Italy to help give answers in terms of "Sustainability Empowerment".
Il Made in.. Italy è da molti indicato quale volano per la crescita e l’occupazione. Esso è definito come l’insieme di arte, stile, innovazione, cultura, paesaggio, tradizioni e antichi mestieri. Riteniamo però che il Made in.. Italy, debba assumere un’ulteriore responsabilità, quella di andare "oltre la crescita". Ciò vuol dire rapportarsi a tutte le determinanti del benessere; considerare gli ambiti del benessere e infine adottare un approccio olistico del benessere. In questo lavoro, ci occupiamo dell’Italian Food System, in particolare di quella sua componente che, può esser ricompresa all’interno del Made in Italy e di come un suo orientamento green possa effettivamente consentire al Food System Made in Italy di contribuire a dare risposte in termini di "Sustainability Empowerment".
Keywords: Made in.., Made in Italy, benessere, sustainability empowerment, orientamento green, stile italiano