Clicca qui per scaricare

Pensare nel tempo. La storia della filosofia nella pratica filosofica con i bambini
Titolo Rivista: SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA) 
Autori/Curatori: Nicola Zippel 
Anno di pubblicazione:  2020 Fascicolo: 68 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  8 P. 108-115 Dimensione file:  80 KB
DOI:  10.3280/LAS2020-068010
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




The paper deals with the role that history of philosophy plays in teaching philosophy to children. Once having criticized the dichotomy philosophy/history of philosophy, the author argues the necessity and validity to include history of philosophy in the philosophical practice with children. Since both philosophers and children belong to historical tradition, they have to make clear such a genesis and focus on it during their philosophical discussions. In the final part of the paper, the author reflects on the requirement of having an educational path in philosophy to talk about philosophy with children. One’s own philosophical experience constitutes the necessary ground to teach philosophy and transmit its conceptual and historical core to children.
Keywords: History of philosophy, tradition, free thinking, philosophical education

Nicola Zippel, in "SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA)" 68/2020, pp. 108-115, DOI:10.3280/LAS2020-068010

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche