Clicca qui per scaricare

Quale filosofia per/con i bambini?
Titolo Rivista: SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA) 
Autori/Curatori: Massimo Iiritano 
Anno di pubblicazione:  2020 Fascicolo: 68 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  7 P. 136-142 Dimensione file:  62 KB
DOI:  10.3280/LAS2020-068013
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




In my experience and according to my approach, doing Philosophy with Children is not and cannot be simply a ‘philosophical practice’. This is why the distinction between ‘for’ (P4C) and ‘with’ is still meaningful to me. Because when we say ‘with children’ we mean a kind of existential immersion: to be a philosopher ‘in situation’. When on the other hand, with preposition ‘for’, we mean the ‘pedagogical’ method of administration and adjustment. But, doing philosophy with children has another meaning. It means indeed a method, not anymore simply pedagogical, but purely philosophical. That’s why, to the question ‘which philosophy?’ it isn’t possible to answer before, but only after.
Keywords: Experience, children, method, philosophy, dialogue

Massimo Iiritano, in "SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA)" 68/2020, pp. 136-142, DOI:10.3280/LAS2020-068013

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche