Click here to download

Towards a COVID-safe and COVID-ready assessment: teaching, family and territory at the time of COVID-19. The case of the Olympic newspaper, school and neighborhood newspaper
Journal Title: RIV Rassegna Italiana di Valutazione 
Author/s: Veronica Lo Presti, Elvira Celardi 
Year:  2019 Issue: 75 Language: Italian 
Pages:  16 Pg. 7-22 FullText PDF:  258 KB
DOI:  10.3280/RIV2019-075002
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 



Keywords: Covid-Safe Evaluation, Covid-Ready Evaluation, Positive Tkinking; Digital School; Fieldwork.

  1. Rivoltella P., Rossi P., a cura di (2019) Tecnologie per l’educazione. Milano: Pearson. Selwyn N. (2012). Bursting out of the «Ed- Tech» bubble. Learning Media and Tecnology, 37:331-334.
  2. Scriven M. (1980). Evaluation Thesaurus. Second Edition. Edgepress Inverness California
  3. Stame N., Lo Presti V., Ferrazza D. (2010). Segretariato sociale e riforma dei servizi. Percorsi di valutazione. Milano: Angeli.
  4. Stame N. (2016). Valutazione pluralista. Milano: Angeli.
  5. R. Stake, 1995, The Art of Case Study Research. Sage: Thousand Oaks.
  6. Stake, R.E. (2005). Qualitative Case Studies. In: Denzin, N.K., Lincoln, Y.S., Eds., The Sage Handbook of Qualitative Research, 3rd Edition.
  7. Stake, R.E. (2005) Qualitative Case Studies. In: Denzin, N.K. and Lincoln, Y.S., Eds., a cura di, The Sage Handbook of Qualitative Research, 3rd Edition. London: Sage Publications.
  8. Stern E. (2015), La valutazione d’impatto. Una guida per committenti e manager preparata per Bond. FrancoAngeli.
  9. Tendler J. (1993). Progetti ed effetti. Napoli: Liguori.
  10. Pawson R., Tilley P.N. (1997). Realistic Evaluation, UK: Sage Publications Ltd.
  11. Revoltella P. C. (2014). Smart Future. Didattica, media e inclusion. Milano: Angeli.
  12. Aureli T. (2002). L’osservazione del comportamento del bambino. Bologna: Il Mulino.
  13. Billson J.M. (1986). The college classroom as a small group: Some implication for teaching and learning. Teaching Sociology, 14: 143-151.
  14. Calvani A. (2001) Manuale di tecnologie dell’educazione, nuova ed. ampliata e aggiornata. Pisa: ETS.
  15. Celardi E. (2019). L’implementazione della Carta Acquisti Sperimentale a Catania. Quali effetti? In: Brancato G., D’Ambrosio G., De Marchis E. E., Ficcadenti C., Gallo R.; Grivet Talocia F., Stolfi M., Tedesco M, Vaccaro A., a cura di, CNDSS 2018 Atti della III Conferenza Nazionale delle Dottorande e dei Dottorandi in Scienze Sociali. Roma: Sapienza, Università Editrice, 49:380-388.
  16. Ciliberti A. (1995). Manuale di glottodidattica.Firenze: La Nuova Italia.
  17. Corsaro W. (1985). Friendship and peer culture in the early years. Hillisdale, NJ: Ablex.
  18. Giancola O., Grimaldi E., Romito M., (2019). La digitalizzazione della scuola. Temi, teorie e metodi di ricerca. Scuola Democratica, 10: 461-479.
  19. Falcinelli F., a cura di (2005). E-learning. Aspetti pedagogici e didattici. Perugia: Morlacchi.
  20. Guba E., Lincoln Y. (1981). Effective Evaluation. San Francisco: Jossey Bass.
  21. Guba E., Lincoln Y. (1987). The Countenances of Fourth Generation Evaluation: Description, Judgement and Negotiation. In D. J. Palumbo, a cura di, The politics of Program Evaluation. Beverly Hills: Sage.
  22. Gui M. (2019). Il digitale a scuola. Rivoluzione o obbligo. Il Mulino: Bologna.
  23. Hirschman A. O. (1967). Development Projects Observed. Washington, DC: The Brookings Institution.
  24. Lo Presti V. (2017). Positive thinking e sviluppo locale: quali approcci per la promozione dell’innovazione nelle aree interne. Sociologia e Ricerca Sociale, 2:138-155.
  25. Lo Presti V. (2020). L’uso dei Positive Thinking nella ricercar valutativa, Milano: Angeli.
  26. Lo Presti V., Dentale M., Celardi E. (2018). Ricerca valutativa e Case Study Research: un caso "positivo" di valutazione dell’infrastrutturazione sociale a Palermo. Rassegna Italiana di Valutazione, 71-72: 9-30.
  27. Meldolesi L. (1994). Alla scoperta del possibile, il mondo sorprendente di Albert Hirschman. Bologna: il Mulino.
  28. Ofir Z. (2020). Transforming Evaluations, Part 5. COVID-Safe, COVID-Ready and COVIDInformed, Evaluation. -- Testo disponibile al sito: https://zendaofir.com/transformingevaluations-and-Covid-19-part-5/, 20-05-2020.
  29. Paoletti I., Fele G. (2004). Order and disorder in the classroom. Pragmatics. Quartely Publication of the international Pragmatics Association (IPrA), 14: 69-85.

Veronica Lo Presti, Elvira Celardi, Towards a COVID-safe and COVID-ready assessment: teaching, family and territory at the time of COVID-19. The case of the Olympic newspaper, school and neighborhood newspaper in "RIV Rassegna Italiana di Valutazione" 75/2019, pp. 7-22, DOI:10.3280/RIV2019-075002

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content