Verso un modello di didattica universitaria integrata
Journal Title: FOR - Rivista per la formazione
Author/s: Elena Pacetti, Chiara Panciroli
Year: 2021
Issue: 2
Language: Italian
Pages: 4
Pg. 30-33
FullText PDF: 705 KB
DOI: 10.3280/FOR2021-002005
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:
clicca qui
and here
- Ervin-Kassab L., Co-teaching and Communities of Practice: What are the benefits mentor teachers derive from alternative models of professional development? CCTE Spring 2017 Conference, California Council on Teacher Education, Sacramento, California, 2017.
- Kress G., Multimodality: a Social Semiotic Approach to Contemporary Communication, Routledge, London, 2010.
- Maglioni M., Biscaro F., La classe capovolta. Innovare la didattica con la flipped classroom, Erickson, Trento, 2014.
- Mezirow J., Apprendimento e Trasformazione. Il significato dell’esperienza e il valore della riflessione nell’apprendimento degli adulti, Cortina Editore Milano, 2003.
- Panciroli C., Innovare le architetture della didattica universitaria. Education Sciences & Society – Open Access Journal, v. 9, 2019.
- Rivoltella P.C., Rossi P.G., Il corpo e la macchina. Tecnologia, cultura, educazione, Scholé, Brescia, 2019.
- Rossi P.G., Giaconi C., Micro-progettazione: pratiche a confronto. PROPIT, EAS, Flipped Classroom, FrancoAngeli, Milano, 2016.
- Schön D., The reflective practioner: How professionals think in action, Basic Books, New York, 1983.
- Trentin G., Apprendimento in rete e condivisione delle conoscenze. Ruolo, dinamiche e tecnologie delle comunità professionali online, FrancoAngeli, Milano, 2004.
- Wenger E., Mc Dermott R., Snyde R. W., Coltivare comunità di pratica. Prospettive ed esperienze di gestione della conoscenza., Edizioni Angelo Guerini e Associati, Milano, 2007.
Elena Pacetti, Chiara Panciroli, in "FOR - Rivista per la formazione" 2/2021, pp. 30-33, DOI:10.3280/FOR2021-002005