Clicca qui per scaricare

Un approccio duale al marketing esperienziale: divertimento e approfondimento nell'immersione
Titolo Rivista:  MERCATI E COMPETITIVITÀ
Autori/Curatori: Antonella Carù, Bernard Cova, Lionel Maltese
Anno di pubblicazione: 2008 Fascicolo: 4 Lingua: Italiano
Numero pagine: 24 P. 17-40 Dimensione file: 129 KB

A Dual Approach to Experiential Marketing: Entertainment and Reinforcement - Based on two case studies stemming from two continents (America and Europe) and from two different sports (horse racing and tennis tournament), this paper puts to light the twin track strategy companies are implementing when developing experiential marketing. One hand, they broaden their offering of experiences by including different sorts of peripheral entertainment for the consumer. On the other hand, they deepen their offering of experiences by helping the appropriation process of the core experience by the consumer. This dual strategy targets both novices and experts through the combination of diverse tools and actions supported by the latest technological developments. Keywords: immersion, appropriation, entertainment, consumption experience, experiential marketing, events.





    Antonella Carù, Bernard Cova, Lionel Maltese, Un approccio duale al marketing esperienziale: divertimento e approfondimento nell'immersione in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 4/2008, pp. 17-40, DOI:

         


    FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
    Acquista qui

    Informazioni sulla rivista

    Sottoscrivi il FEED
    per conoscere subito
    i contenuti dell'ultimo fascicolo di questa Rivista

    English Version

    Download credit

    Pubblicità