Peer Reviewed Journal
ESPERIENZE D'IMPRESA
2 issues per year , ISSN 1971-5293 , ISSNe 2283-3374
Printed issue price (also old issues): € 34,00
E-book issue price (also old issues): € 29,00

Subscription fees 2019
Institutional subscriber, companies:
Online only (VAT excluded):  € 58,50;
Print (VAT included): Italy € 66,00;Other countries € 96,00;

Info about  print subscription     Info about  online licence

Universities:
online (current + back issue, perpetual access, plus licence )
Info online licence

Personal subscriber:
Print: € 49,50 (Italy); Print: € 73,50 (Other countries); Online only: € 41,00 ; 
Info about subscription  

Subscribe here


The journal Esperienze d’Impresa has been founded in 1993 with the aim to provide a contribution to the development of managerial disciplines and business training through the analysis of business experience. For this purpose, the journal has collected over the years the results of research by many academics as well as significant contributions on specific managerial topics. The selection of works to be published is consistent with the mission of the journal rather than on a formal and standardized approach. The guidelines are based on the belief to continuously innovate however following the tradition of Italian business studies whose main points are found in the relevance of the study, in the innovation of results and a correct methodological approach. The biannual journal has two issues per years, with the addition of special issues hosting essay on considerable topical interest. The subject areas of the journal are: strategy, marketing, distribution and retailing, customer satisfaction and loyalty, market research, finance, general management.

Editor in chief: Vincenzo Carrella Scientific Editor in chief: Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Associate Editors:Angelo Di Gregorio, Maria Teresa Cuoro Editorial board:Francesco Calza Università degli Studi di Napoli "Parthenope" Maria Teresa Cuomo Università degli Studi di Salerno Angelo Di Gregorio Università degli Studi di Milano - Bicocca Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Manlio Del Giudice Link Campus University - Roma Rosa Ferrentino Università degli Studi di Salerno Giuseppe Festa Università degli Studi di Salerno Alice Mazzucchelli Università degli Studi di Milano Bicocca Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Tonino Pencarelli Università degli Studi di Urbino Alfonso Siano Università degli Studi di Salerno Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Scientific board:Paola Adinolfi Università degli Studi di Salerno Roberto Aguiari Università di "Roma Tre" Sergio Barile Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Andrea Calabrò University of Witten - Herdecke Maria Del Pilar Muñoz Dueñas Universidad de Vigo Irene Pison Fernandez Universidad de Vigo Gaetano Maria Golinelli Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Emanuele Invernizzi Università IULM - Milano Piero Mastroberardino Università degli Studi di Foggia Paul J. Kitchen The Business School - Hull University - U.K. Alberto Pastore Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Paolo Ricci Università degli Studi del Sannio - Benevento Matteo Rossi Università del Sannio Sergio Sciarelli Università degli Studi di Napoli "Federico II" Tc Melewar Brunel University London Daniela Venanzi Università degli Studi Roma Tre Editorial coordinator: Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Editorial assistants: Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Roberto Chierici Università degli Studi di Milano - Bicocca

Contacts: Tel. 089-963107 mail: andamato@unisa.it dtortora@unisa.it

The Journal uses a double-blind peer review process. Reviewers are chosen for their expertise. The article will be sent anonymously to reviewers to avoid possible influences due to the name of the author. The editors may decide not to submit the article to any referee in the case it is judged as not relevant, not rigorous or not meeting appropriate scientific standards. Reviewers' evaluations will be sent to the author also in case of negative response.

FrancoAngeli è consapevole dell’importanza - per accrescere visibilità e impatto delle proprie pubblicazioni - di assicurare la conservazione nel tempo dei contenuti digitali. A tal fine siamo membri delle due associazioni internazionali di editori e biblioteche - Clockss e Portico - nate per garantire la conservazione delle pubblicazioni accademiche elettroniche e l’accesso futuro nel caso in cui venissero a mancare le condizioni per accedere al contenuto tramite altre forme.

Sono repository certificati che offrono agli autori e alle biblioteche anche la garanzia dell’aggiornamento tecnologico e di formati per permettere di fruire in perpetuo e nel modo più completo possibile dei full text.

Per saperne di più: Home - CLOCKSS; Publishers – Portico.



Articolo gratuito Free PDF Articolo a pagamento Pay per view access Acquista il fascicolo in e-book Issue available as e-book


Issue 2/2017 
Buy the issue as e-book


Claudio Chiacchierini, Angelo Di Gregorio, Martina Gurioli, Are social network useful for the real estate market? A case study of an italian real estate agency
Giuseppe Iuliano, Il controllo dei costi e la gestione dei progetti in sanità
Luca Carrubbo, Antonietta Megaro, Debora Sarno, La prospettiva degli eco-sistemi di servizio per l’interpretazione di relazioni e decisioni in agricoltura di precisione
Francesco Caputo, Monica Laiso, Luigi Napoli, Salvatore Napoli, Il fenomeno dell’esternalizzazione in sanità: una comparazione dei possibili percorsi di collaborazione tra pubblico e privato
Nicola Cucari, Francesco Mirone, Corporate social responsability nelle organizzazioni sportive: il ruolo del d. lgs. 231/2001
Giuseppe Festa, Valentina Raffaelli, Il service design come modello d’innovazione dei processi enoturistici - il case study "Bodega Vistalba" (Mendoza, Argentina)


Issue 1/2017 
Buy the issue as e-book


Alice Mazzucchelli, Roberto Chierici, Francesca Ceruti, Laura Gavinelli, Competing in an omnichannel environment. e-tailers strategies and challenges
Luna Leoni, Sara Poggesi, The relationship between servitization and product-service system: insights from the literature
Bernardino Quattrociocchi, Marta Maria Montella, Innovazioni imprenditoriali per lo sviluppo sostenibile dei territori. gli alberghi diffusi e il caso dell’Umbria
Giorgia Citarella, Innovative policies in the Italian public administration
Orlando Troisi, Carlo Alessandro Sirianni, Antonella Monda, Mara Grimaldi, ICTS and engagement platforms in resource integration: threat or opportunity for value co-creation?
Antonio D’Amato, Oscar De Franciscis, Gerardo Metallo, Spunti di riflessione sull’applicazione del metodo patrimoniale nella valutazione d’azienda in caso di recesso


Table of contents

2017   2016   2015   2014   2013