Peer Reviewed Journal



Proporre un articolo
EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY
2 fascicoli all'anno , ISSN 2038-9442

Articoli scaricabili gratuitamente

Articoli della rivista disponibili in modalità "Open Access". Clicca qui


Education Sciences & Society (ESS) is an international scholarly open access, peer reviewed biannual journal. The journal aims at highlighting and discussing the main issues arising in the pedagogical and didactical fields. The journal objective is also to provide the educational scientific community with the state-of-the-art and tools to interpret the ongoing debate.

The journal welcomes publications of high quality papers on theoretical developments and practical applications in education science. Original research papers, state-of-the-art reviews, and high quality technical notes are invited for publications.

In order to provide a timely and broad coverage of this ever-evolving field, ESS offers its readers a mix of regular and special issues. Papers can be submitted for the regular issues of the journal or in response to calls for papers for special issues.

Editors-in-chief: Michele Corsi, Pier Giuseppe Rossi

Scientific Committee: Agostinelli Serge (Université Paul Cezanne de Marseille, France), Altet Marguerite (Université de Nantes, France), Ascenzi Anna (Università di Macerata, Italia), Baldacci Massimo (Università di Urbino, Italia), Bezrogov Vitalij G. (Russian Academy of Education, Moscow, Russia), Bim-Bad Boris M. (Russian Academy of Education, Moscow, Russia), Bru Marc (Université de Toulouse, Francia), Cerri Musso Renza (Università di Genova, Italia), Coggi Cristina (Università di Torino, Italia), Crispiani Piero (Università di Macerata, Italia, Damiano Elio (Università di Parma, Italia), De Ketele Jean-Marie (Université Catholique de Louvain-La Neuve, Belgio), De Pablos Pons Juan Manuel (Universidad de Sevilla), Domenici Gaetano (Università di Roma Tre, Italia), Engeström Yrjö (University of Helsinky, Finlandia), Frabboni Franco (Università di Bologna, Italia), Frauenfelder Eliana (Istituto Universitario Suor Orsola Benincasa, f.r., Italia), Galliani Luciano (Università di Padova, Italia), Garrison Jim (Virginia Tech University, U.S.A.), Hickman Larry (Southern Illinois University, Carbondale, U.S.A.), Houssaye Jean (Université de Rouen, Francia), Ibañez-Martin José Antonio (Universidad de Madrid, Spagna), Laneve Cosimo Raffaele (Università di Bari, Italia), Lenoir Yves (Université de Sherbrooke, Quebec, Canada), Macchietti Sira Serenella (Università di Siena, f.r., Italia), Mantovani Susanna (Università di Milano Bicocca, Italia), Mariani Anna Maria (Università di Torino, Italia), Mortari Luigina (Università di Verona, Italia), Moscato Maria Teresa (Università di Bologna, Italia), Mudrik Anatolij V. (Russian Academy of Education, Moscow, Russia), Naval Durán Concepción (Universidad de Navarra, Spagna), Pati Luigi (Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano, Italia), Perrenoud Philippe (Université de Genève, Svizzera), Pinto Minerva Franca (Università di Foggia, Italia), Poddjakov Aleksandr N. (State Research University, Higher School of Economics, Moscow, Russia), Pourtois Jean-Pierre (Université de Mons-Hainaut, Belgio), Rasmussen David (Boston College, U.S.A.), Rossi Pier Giuseppe (Università di Macerata, Italia), Saito Naoko (Università di Kyoto, Giappone), Sangrà Albert (Universitat Oberta de Catalunya, Spagna), Sani Roberto (Università di Macerata, Italia), Santelli Beccegato Luisa (Università di Bari, Italia), Spadafora Giuseppe (Università della Calabria, Italia), Spadolini Bianca (Università di Roma Tre, Italia), Stara Flavia (Università di Macerata, Italia), Van der Maren Jean-Marie (Université de Montréal, Canada), Viganò Renata (Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano, Italia), Visnovsky Emil (Accademia Slovacca delle Scienze, Slovacchia), Xodo Carla (Università di Padova, Italia)

Editorial Committee: Michele Corsi (Università di Macerata, Italia), Pier Giuseppe Rossi (Università di Macerata, Italia), Laura Fedeli (Università di Macerata, Italia), Catia Giaconi (Università di Macerata, Italia), Lorella Giannandrea (Università di Macerata, Italia), Massimiliano Stramaglia (Università di Macerata, Italia)

Direction Committee: Fabrizio d'Aniello, Rosita Deluigi, Catia Giaconi, Lorella Giannandrea, Luca Girotti, Patrizia Magnoler, Chiara Sirignano, Massimiliano Stramaglia, Raffaele Tumino

Manuscripts for publication in ESS are selected through a rigorous peer review to ensure originality, timeliness, relevance, and readability. The main aim of the journal is to publish peer reviewed research and review articles in rapidly developing field of Education and all other related fields. ESS is an online journal having full access to the research and review paper.

Fascia A Anvur, area: 11/D2 (Didattica, Pedagogia speciale e Ricerca educativa )area: 11/D1 (Pedagogia e storia della pedagogia) Per il ranking in Google Scholar, clicca qui

La rivista è indicizzata su:

Google Scholar

FrancoAngeli è consapevole dell’importanza - per accrescere visibilità e impatto delle proprie pubblicazioni - di assicurare la conservazione nel tempo dei contenuti digitali. A tal fine siamo membri delle due associazioni internazionali di editori e biblioteche - Clockss e Portico - nate per garantire la conservazione delle pubblicazioni accademiche elettroniche e l’accesso futuro nel caso in cui venissero a mancare le condizioni per accedere al contenuto tramite altre forme.

Sono repository certificati che offrono agli autori e alle biblioteche anche la garanzia dell’aggiornamento tecnologico e di formati per permettere di fruire in perpetuo e nel modo più completo possibile dei full text.

Per saperne di più: Home - CLOCKSS; Publishers – Portico.





Fascicolo 2/2016  Alignment, attunement, co-activity, co-regulation. Convergent trajectories?


Roberta Caldin, I processi inclusivi nella prima infanzia tra diritti e responsabilità
Josée Charette, Jean-Claude Kalubi, School-family-community collaborations: the contribution of the intercultural worker in accompanying newly immigrant parents to school
Carmen Dionne, Jacques Joly, Annie Paquet, Myriam Rousseau, Mélina Rivard, Organizations’ choices when implementing an Early Intensive Behavioral Intervention program (EIBI)
Michele Corsi, Pier Giuseppe Rossi, Vladimir Megdeved, Alignment, attunement, co-activity, co-regulation: convergent trajectories?
Elio Damiano, Apprendimento e Insegnamento nella prospettiva dell’Enattivismo
Pier Giuseppe Rossi, Alignment
Maurizio Sibilio, Iolanda Zollo, The non-linear potential of didactic action
Stefano Bonometti, Start a community of practice through Action Learning: nurse manager to support the changing care practices
Antinea Ambretti, Antonio Borgogni, Rodolfo Vastola, Simone Di Gennaro, Vladimir Medved, Francesca D'Elia, Integrated school-community projects to promote motor activity through possible alignment with professionals
Carmen Palumbo, Susana Franco, Ferdinando Cereda, Motor technique and didactics: a possible alliance from an educational point of view


Fascicolo 1/2016 


Michele Corsi, Catia Giaconi, Jean-Claude Kalubi, Inclusion (intelligently divergent), the (indispensible) aim of a (finally, hopefully and committing and mature democracy ourselves to it) cultured and mature democracy
Lucio Cottini, Annalisa Morganti, Does the school inclusion really work?
Stefano Di Tore, Iolanda Zollo, Michele Todino, Maurizio Sibilio, Simplex approaches to develop reading competence in primary school
Line Numa-Bocage, Inclusion scolaire, travail collaboratif et temporalités dans les relations entre un CMPP et un lycée professionnel en France
Massimiliano Stramaglia, Don’t call it "dolly". The geo-political revolution of fashion dolls
Livia Cadei, Rosita Deluigi, Inclusion through participation: approaches, strategies and methods
Marisa Pavone, Rosa Bellacicco, University: a universe of study and independent living opportunities for students with disabilities. Goals and critical issues
Tamara Zappaterra, Dyslexia in the University. Guidelines for inclusion and teaching of the University of Florence
Erika Pace, Paola Aiello, Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices
Geneviève Bergeron, Nancy Granger, Les retombées de deux projets de recherche-action impliquant une collaboration interprofessionnelle sur le développement des pratiques inclusives au secondaire
Catia Giaconi, Trainers education into action: Learning for inclusion
Michele Corsi et alii, Book reviews


Sommari delle annate

2019   2018   2017   2016