Peer Reviewed Journal



Proporre un articolo
EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY
2 fascicoli all'anno , ISSN 2038-9442

Articoli scaricabili gratuitamente

Articoli della rivista disponibili in modalità "Open Access". Clicca qui


Education Sciences & Society (ESS) is an international scholarly open access, peer reviewed biannual journal. The journal aims at highlighting and discussing the main issues arising in the pedagogical and didactical fields. The journal objective is also to provide the educational scientific community with the state-of-the-art and tools to interpret the ongoing debate.

The journal welcomes publications of high quality papers on theoretical developments and practical applications in education science. Original research papers, state-of-the-art reviews, and high quality technical notes are invited for publications.

In order to provide a timely and broad coverage of this ever-evolving field, ESS offers its readers a mix of regular and special issues. Papers can be submitted for the regular issues of the journal or in response to calls for papers for special issues.

Editors-in-chief: Michele Corsi, Pier Giuseppe Rossi

Scientific Committee: Agostinelli Serge (Université Paul Cezanne de Marseille, France), Altet Marguerite (Université de Nantes, France), Ascenzi Anna (Università di Macerata, Italia), Baldacci Massimo (Università di Urbino, Italia), Bezrogov Vitalij G. (Russian Academy of Education, Moscow, Russia), Bim-Bad Boris M. (Russian Academy of Education, Moscow, Russia), Bru Marc (Université de Toulouse, Francia), Cerri Musso Renza (Università di Genova, Italia), Coggi Cristina (Università di Torino, Italia), Crispiani Piero (Università di Macerata, Italia, Damiano Elio (Università di Parma, Italia), De Ketele Jean-Marie (Université Catholique de Louvain-La Neuve, Belgio), De Pablos Pons Juan Manuel (Universidad de Sevilla), Domenici Gaetano (Università di Roma Tre, Italia), Engeström Yrjö (University of Helsinky, Finlandia), Frabboni Franco (Università di Bologna, Italia), Frauenfelder Eliana (Istituto Universitario Suor Orsola Benincasa, f.r., Italia), Galliani Luciano (Università di Padova, Italia), Garrison Jim (Virginia Tech University, U.S.A.), Hickman Larry (Southern Illinois University, Carbondale, U.S.A.), Houssaye Jean (Université de Rouen, Francia), Ibañez-Martin José Antonio (Universidad de Madrid, Spagna), Laneve Cosimo Raffaele (Università di Bari, Italia), Lenoir Yves (Université de Sherbrooke, Quebec, Canada), Macchietti Sira Serenella (Università di Siena, f.r., Italia), Mantovani Susanna (Università di Milano Bicocca, Italia), Mariani Anna Maria (Università di Torino, Italia), Mortari Luigina (Università di Verona, Italia), Moscato Maria Teresa (Università di Bologna, Italia), Mudrik Anatolij V. (Russian Academy of Education, Moscow, Russia), Naval Durán Concepción (Universidad de Navarra, Spagna), Pati Luigi (Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano, Italia), Perrenoud Philippe (Université de Genève, Svizzera), Pinto Minerva Franca (Università di Foggia, Italia), Poddjakov Aleksandr N. (State Research University, Higher School of Economics, Moscow, Russia), Pourtois Jean-Pierre (Université de Mons-Hainaut, Belgio), Rasmussen David (Boston College, U.S.A.), Rossi Pier Giuseppe (Università di Macerata, Italia), Saito Naoko (Università di Kyoto, Giappone), Sangrà Albert (Universitat Oberta de Catalunya, Spagna), Sani Roberto (Università di Macerata, Italia), Santelli Beccegato Luisa (Università di Bari, Italia), Spadafora Giuseppe (Università della Calabria, Italia), Spadolini Bianca (Università di Roma Tre, Italia), Stara Flavia (Università di Macerata, Italia), Van der Maren Jean-Marie (Université de Montréal, Canada), Viganò Renata (Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano, Italia), Visnovsky Emil (Accademia Slovacca delle Scienze, Slovacchia), Xodo Carla (Università di Padova, Italia)

Editorial Committee: Michele Corsi (Università di Macerata, Italia), Pier Giuseppe Rossi (Università di Macerata, Italia), Laura Fedeli (Università di Macerata, Italia), Catia Giaconi (Università di Macerata, Italia), Lorella Giannandrea (Università di Macerata, Italia), Massimiliano Stramaglia (Università di Macerata, Italia)

Direction Committee: Fabrizio d'Aniello, Rosita Deluigi, Catia Giaconi, Lorella Giannandrea, Luca Girotti, Patrizia Magnoler, Chiara Sirignano, Massimiliano Stramaglia, Raffaele Tumino

Manuscripts for publication in ESS are selected through a rigorous peer review to ensure originality, timeliness, relevance, and readability. The main aim of the journal is to publish peer reviewed research and review articles in rapidly developing field of Education and all other related fields. ESS is an online journal having full access to the research and review paper.

Fascia A Anvur, area: 11/D2 (Didattica, Pedagogia speciale e Ricerca educativa )area: 11/D1 (Pedagogia e storia della pedagogia) Per il ranking in Google Scholar, clicca qui

La rivista è indicizzata su:

Google Scholar

FrancoAngeli è consapevole dell’importanza - per accrescere visibilità e impatto delle proprie pubblicazioni - di assicurare la conservazione nel tempo dei contenuti digitali. A tal fine siamo membri delle due associazioni internazionali di editori e biblioteche - Clockss e Portico - nate per garantire la conservazione delle pubblicazioni accademiche elettroniche e l’accesso futuro nel caso in cui venissero a mancare le condizioni per accedere al contenuto tramite altre forme.

Sono repository certificati che offrono agli autori e alle biblioteche anche la garanzia dell’aggiornamento tecnologico e di formati per permettere di fruire in perpetuo e nel modo più completo possibile dei full text.

Per saperne di più: Home - CLOCKSS; Publishers – Portico.





Fascicolo 1/2019 ESS - Disabilità e Qualità della Vita: percorsi e progetti per l’inclusione universitaria e sociale


Michele Corsi, Catia Giaconi, Gabrielle Miller, Maria Beatriz Rodrigues, Beyond the borders: Processes and products of social and academically inclusive practices
Grazia Romanazzi, Legality and justice for an ethics of responsibility. Hypothetical routes to school and family.
Roberta Caldin, From segregation to protagonism. The great lesson of young blind people in Italy.
Paola Damiani, Cristiana D'Anna, Filippo Gomez Paloma, ICF and SEN: a National project for identification toward quality of life model
Toby Long, Moving Beyond Inclusion to Participation: Essential Elements
Noemi Del Bianco, Francesca Accorsi, Quality of Life and intellectual disability: Implementing the POS Scale in a case study
Alessia Cinotti, "Nuovi" sguardi alla disabilità e "vecchie" pratiche: un processo a due velocità. Dall’inserimento all’inclusione in ambito universitario
Cynthia Demetriou, Gabrielle Miller, Laurel Mason, Christine Salvesen, A Model Program for the Success of College Students with Attention and Learning Disorders
Catia Giaconi, Simone Aparecida Capellini, Giorgio Trentin, Maria Beatriz Rodrigues, Federica Angelelli, Sofia Cestola, Chiara Marresi, Ilaria D'Angelo, Inclusion and University: "Dyslexia and Chinese language" a case study (Inclusione e Università: il progetto "dislessia e lingua cinese")
Rosa Bellacicco, An inclusive profile for support teachers in training: The effectiveness of the specialization program at the University of Turin (Un profilo inclusivo per il docente di sostegno in formazione: l’efficacia del corso di specializzazione dell’Ateneo di Torino)
Maila Pentucci, Chiara Laici, The organizers of the educational action: A comparison between teachers in service and pre-service training students. (Gli organizzatori dell’azione didattica: un confronto tra docenti in servizio e studenti in formazione pre-service)
Laura Agrati, The 'linguistic variability' of the Quality of Life construct. A study on the attitudes of guidance service operators (La ‘variabilità linguistica’ del costrutto di Qualità della Vita. Uno studio sugli atteggiamenti degli operatori del servizio di orientamento)
Gianluca Amatori, Family relationships and behavioral disorders. Resilient resources for quality of life.
Grazia Romanazzi, Educating to legality to prevent deviance (Educare alla legalità per prevenire la devianza)
Arianna Taddei, Empowerment journeys of women with disabilities: A case-study
Marinella Muscarà, Chiara Sani, Accessibility to Cultural Heritage, some project outcomes
Noemi Del Bianco, Sacha Grocholewska-Iwanejko, Inclusive arts: Meanings and practices
Carmen Palumbo, Antinea Ambretti, Giovanna Ferraioli, Body, movement and wellness: The inclusive potential of motor-sport activity for young people (Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili)
Ilaria D'Angelo, In Azione. Prove di Inclusione (In Azione. Prove di Inclusione)
Manuela Crescimbeni, L'insegnante efficace. Promuovere le competenze socioemotive per l'inclusione (L'insegnante efficace. Promuovere le competenze socioemotive per l'inclusione)


Sommari delle annate

2019   2018   2017   2016