Clicca qui per scaricare

I prodotti tipici italiani: problematiche e prospettive di un settore in crescita
Titolo Rivista: ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 
Autori/Curatori: Roberto Carboni, Giovanni B. Quaglia 
Anno di pubblicazione:  2001 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  14 Dimensione file:  41 KB

The aim of this paper is to describe a valorisation strategy for the typical products when the firms and the institutions work together for the same purpose. The valorisation of the typical products is really important for the local development and for the Italian agrifood production system. Italian rural areas result particularly poor in organisation and strategies structures, so we need a modern entrepreneurial culture and a modern marketing strategy in order to improve the performances in the product’s offer organisation. In this context, the role of food industry and institutions is crucial for the competitiveness of local agrifood systems.


Roberto Carboni, Giovanni B. Quaglia, in "ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE" 2/2001, pp. , DOI:

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche