Clicca qui per scaricare

Produrre e organizzare nell'industria culturale
Titolo Rivista: SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE  
Autori/Curatori: Lella Mazzoli 
Anno di pubblicazione:  2004 Fascicolo: 35-36 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  7 Dimensione file:  29 KB

The essay has the aim to demonstrate how making culture means to make communication, and to make its strategic management a meeting area among several instances which reveal themselves under the form of cultures and culture in its original and primary meaning. On this basis, promoting the idea of a virtuous circle between culture - in its widest and deepest meaning - and the different cultural manifestations from the bottom, linked to the specific areas also media areas and to different ways of living in them and/or to tell them, could become, in the authoress’s purpose, the first step to set up a sort of manifesto of the modern culture and its richness.


Lella Mazzoli, in "SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE " 35-36/2004, pp. , DOI:

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche