Keywords: focus group, rights of citizens, contentious prevention, quality review, communication, URP.

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Le relazioni con il pubblico nelle Aziende Ospedaliere: un’area di intervento precipua per il sociologo. Obiettivi e metodi
Titolo Rivista: SALUTE E SOCIETÀ 
Autori/Curatori: Giovanna Natalucci 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Suppl. 3 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  13 P. 103-115 Dimensione file:  609 KB
DOI:  10.3280/SES2009-SU3008
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Le relazioni con il pubblico nelle Aziende Ospedaliere: un’area di intervento precipua per il sociologo. Obiettivi e metodi - The complexity of the Health-Care Service needs new methods and operational techniques borrowed from social research to find better ways to develop the relationship with citizens. The sociologist develops an effective action to facilitate the internal communication and acts as a mediator among the different professional skills. A consistent use of "focus group" permits to compare professional and personal experiences and to find out the best organizational/operational solutions starting from the customer’s opinions.

Keywords: focus group, rights of citizens, contentious prevention, quality review, communication, URP.

Parole chiave: focus group, diritti dei cittadini, prevenzione del contenzioso, revisione della qualità, comunicazione, URP.




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Giovanna Natalucci, in "SALUTE E SOCIETÀ" Suppl. 3/2009, pp. 103-115, DOI:10.3280/SES2009-SU3008

   

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