Clicca qui per scaricare

L’analisi del portafoglio-clienti in aziende vitivinicole
Titolo Rivista: ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 
Autori/Curatori: Mario Gregori 
Anno di pubblicazione:  2010 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  33 P. 27-59 Dimensione file:  912 KB
DOI:  10.3280/ECAG2010-003003
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




This article proposes a method for analysing buying behaviour of professional customers of wine producer farms. It stars from presentation of the models of analysis of customers portfolios in literature. As second step it contains a bivariate model for study the dynamic of takings of farms, and, as third step, it applies the model to a sample of farms. The main results is that a great variation of individual purchase of costumers can occurs, also when the total level of farm takings presents small positive or negative changes. It suggests that farms have to implement differentiate strategies to the customers following different behaviour of buying.
Keywords: Wine, customers, portfolio
Jel Code: Q12



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Mario Gregori, in "ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE" 3/2010, pp. 27-59, DOI:10.3280/ECAG2010-003003

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche