Clicca qui per scaricare

La percezione della qualità dei prodotti tipici da parte del consumatore in Sicilia
Titolo Rivista: ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 
Autori/Curatori:  Gaetano Chinnici, Biagio Pecorino, Alessandro Scuderi 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  30 P. 143-172 Dimensione file:  1633 KB
DOI:  10.3280/ECAG2012-001007
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The common agricultural policy over the years has expanded the tools of promotion and protection of farm produce quality. At the national level but also from Europe we are witnessing a change in consumer behavior: they become more and more relevant information needs, safety and food security, increasing demand for quality products and the willingness to pay for those products that meet consumer expectations. The paper focuses on the perceived quality of local products in order to identify those variables that influence purchasing decisions and dietary habits and consumer group. The survey was conducted using a principal components analysis to summarize the information that characterizes the choices of consumption, followed by cluster analysis which allowed us to confirm the presence of different segments of consumers of local products.


Keywords: Product quality, consumer, tipicity, communities policy
Jel Code: D12



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Gaetano Chinnici, Biagio Pecorino, Alessandro Scuderi, in "ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE" 1/2012, pp. 143-172, DOI:10.3280/ECAG2012-001007

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche