Clicca qui per scaricare

Consumatori e canali alternativi per il biologico: il caso del Gruppo Organizzato di Domanda e Offerta di aiab-Umbria
Titolo Rivista: ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 
Autori/Curatori: Elena Viganò, Angela Mariani, Chiara Taglioni, Biancamaria Torquati 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  22 P. 173-194 Dimensione file:  480 KB
DOI:  10.3280/ECAG2012-001008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The present paper shows the results of a research carried out on a particular alternative food channel - the Organised Demand and Supply Groups (godo) of Umbria (Italy) managed by the Italian Association for Organic Agriculture (aiab). It is very interesting in terms of management, size (number of firms and consumers members involved) and relative growth rates. The analysis was carried out by systematising data and quantitative information available at godo and by administering questionnaires to consumers members in order to collect information about socio-economic characteristics and consumer behaviour. Then, the consumer profiles have been identified by the application of the Cluster Analysis. At last, the consumer profiles analysis has allowed us to formulate some suggestions in order to improve godo’s organization.


Keywords: Organic Food, consumer association, responsible consumption
Jel Code: D12, Q13



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Elena Viganò, Angela Mariani, Chiara Taglioni, Biancamaria Torquati, in "ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE" 1/2012, pp. 173-194, DOI:10.3280/ECAG2012-001008

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche