Clicca qui per scaricare

La coopetizione: un modello strategico per le imprese agroalimentari? Il caso del comparto ortofrutticolo lombardo
Titolo Rivista: ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE 
Autori/Curatori: Dario Gianfranco Frisio, Giovanni Ferrazzi, Federico Tesser 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  23 P. 295-317 Dimensione file:  711 KB
DOI:  10.3280/ECAG2012-001014
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The presence of hybrids in the agribusiness system as well as the growing interest showed by the economic side of businesses prompt speculation about the present role of such coordinating structures in agribusiness. Numerous studies have addressed separately on competition and on cooperation. In recent years this dichotomic perspective of reality was joined by an interpretation focused on the study of new strategic behaviours characterized by the simultaneous presence of cooperative and competitive attitudes, indicated by the neologism coopetition. Aim of this work is to verify the presence of coopetitive behaviours in the horticultural sector, chosen as a case study and to define the driving forces of these strategic models.


Keywords: Coopetition, hybrids, strategies
Jel Code: L22, L23, Q12, Q13



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Dario Gianfranco Frisio, Giovanni Ferrazzi, Federico Tesser, in "ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE" 1/2012, pp. 295-317, DOI:10.3280/ECAG2012-001014

   

FrancoAngeli รจ membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche