Clicca qui per scaricare

La propaganda nazista in Italia negli anni del secondo conflitto mondiale. Il caso de «La Svastica» e di «Signal»
Titolo Rivista: STORIA E PROBLEMI CONTEMPORANEI 
Autori/Curatori: Roberta Mira 
Anno di pubblicazione:  2014 Fascicolo: 65 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  20 P. 163-182 Dimensione file:  222 KB
DOI:  10.3280/SPC2014-065008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Cultural policies to influence domestic and foreign public opinion were crucial for Fascist regimes. Nazi Germany relied upon foreign propaganda - implemented by several means, e.g. the ministry of Foreign Affairs, cultural institutes and exchanges, press - as a key tool to create a New European Order under the Third Reich. German cultural policy in Italy, Germany’s principal ally, was meant to present the Reich in a positive way, to strengthen the alliance, support common policies, achieve common goals and fight common enemies. The essay focuses on some aspects of Nazi propaganda in Italy during World War II, analysing two magazines fairly widespread in the Peninsula: "La Svastica" and «Signal».


Roberta Mira, in "STORIA E PROBLEMI CONTEMPORANEI" 65/2014, pp. 163-182, DOI:10.3280/SPC2014-065008

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche