Clicca qui per scaricare

La nascita del pubblicitario
Titolo Rivista: STORIA E PROBLEMI CONTEMPORANEI 
Autori/Curatori: Irene Di Jorio 
Anno di pubblicazione:  2014 Fascicolo: 66 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  28 P. 89-116 Dimensione file:  265 KB
DOI:  10.3280/SPC2014-066005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Historical literature often refers to the name of Emilio Grego, the author of a famous book on Italian propaganda about war loans published in 1918. Grego is considered as a pioneer of "scientific" advertising. The article retraces the career, the sources of inspiration and the theoretical production of this Italian adman. By focusing on his professional and intellectual journey, this analysis offers new paths to study the emergence of advertising as a profession and the relations between advertising and propaganda techniques in interwar Italy.


Irene Di Jorio, in "STORIA E PROBLEMI CONTEMPORANEI" 66/2014, pp. 89-116, DOI:10.3280/SPC2014-066005

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche