Home Page
Chi siamo
Collane
E-book
Percorsi di lettura
Come acquistare
Book orders
Come Contattarci
Help
Login
Password?
Alphabetical list and archive
Journal (currently in print) by subject
How to carry out a search
Services for Libraries and Institutions
How to subscribe to
a print edition
How to subscribe
an online edition
Online services for Universities
Services for private users
How to subscribe to a print or to an online edition
How to download an article (pay per view access)
How to buy an issue as an e-book
How to buy past issues
Subscription fees
Fotocopie e diritto d'autore: domande e risposte
Fare copie "in regola" è più semplice di quanto si possa pensare...
Gaston Mialaret e la formazione degli insegnanti
Journal Title:
CADMO
Author/s:
Gabriella Agrusti
Year:
2016
Issue:
2
Language:
Italian
Pages:
20
Pg.
9-28
FullText PDF:
477 KB
DOI:
10.3280/CAD2016-002002
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:
clicca qui
and here
Preview
Abstract
Citations
Cite
Below you can see the
first page preview
of the article.
If you want, you can buy it (pdf file available) following the instructions to buy
download credit.
Keywords:
Gaston Mialaret, teacher education, research methods in education, pre-service teacher training, pedagogical content knowledge.
Barrera-Pedemonte, F. (2016), High-Quality Teacher Professional Development and Classroom Teaching Practices: Evidence from Talis 2013, OECD Education Working Papers No. 141. Paris: OECD Publishing.
Becchi, E., Vertecchi, B. (1985), “Introduzione”, in E. Becchi, B. Vertecchi, Manuale critico della sperimentazione e della ricerca educativa. Milano: FrancoAngeli, pp. 12-33.
Best, F., Peyronie, H. (2015), “In Memoriam. Gaston Mialaret (1918-2016)”, Revue française de pédagogie, III, 192, pp. 135-138.
Buyse, R. (1935), L’expérimentation en pédagogie. Bruxelles: Maurice Lamertine.
Calvani, A. (2014), Come fare una lezione efficace. Roma: Carocci.
Calvani, A., Bonaiuti, G., Andreocci, B. (2011), “Il microteaching rinascerà a nuova vita? Video annotazione e sviluppo della riflessività docente”, Giornale Italiano della Ricerca Educativa, 5 (6), pp. 29-42.
Coehn, J., Goldhaber, D. (2016), “Building a More Complete Understanding of Teacher Evaluation Using Classroom Observations”, Educational Researcher, 45 (6), pp. 378-387.
Gitomer, D.H., Zisk, R. (2015), “Knowing what Teachers know”, Review of Research in Education, 39, pp. 1-53.
Hattie, J. (2012), Visible Learning for Teachers. Maximizing Impact on Learning. London: Routledge.
Hegarty, S. (2014), “From Opinion to Evidence in Education: Torsten Husén contribution”, in A. Nordin, D. Sundberg, Transnational Policy Flows in European Education: The Making and Governing in the Education Policy Field. Oxford: Symposium Books, pp. 47-55.
Kleickmann, T., Richter, D., Kunter, M., Elsner, J., Besser, M., Krauss, S., Baumert, J. (2013), “Teachers’ Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge: The Role of Structural Differences in Teacher Education”, Journal of Teacher Education, 64 (1), pp. 90-106.
Laeng, M. (1992), Pedagogia sperimentale. Firenze: La Nuova Italia.
Mialaret, G. (1965), Introduzione alla pedagogia sperimentale. Torino: Loescher.
Mialaret, G. (1976), Les sciences de l’éducation. Paris: Puf.
Mialaret, G. (1979), La formazione degli insegnanti. Roma: Armando.
Mialaret, G. (1993), “Itinéraire de vie”, Perspectives documentaires en éducation, 28, pp. 5-26.
Mialaret, G. (2006), Sciences de l’éducation. Aspects historiques. Problèmes épistémologiques. Paris: Puf.
Mialaret, G. (2011), Le nouvel esprit scientifique et les sciences de l’éducation. Essai pour établir un pont entre les sciences de la nature et le sciences de l’homme. Paris: Puf.
Mialaret, G., Debesse, M. (1971), Trattato delle scienze pedagogiche, vol. 1: Introduzione (tit. or. Traité des Sciences pédagogiques, vol. 1 : Introduction). Roma: Armando.
Oecd, T. (2016), Supporting Teacher Professionalism. Insights from TALIS 2013. Paris: OECD Publishing.
Piéron, H. (1963), Examens et docimologie. Paris: Puf.
Trinchero, R. (2002), Manuale di ricerca educativa. Milano: Franco Angeli.
Vertecchi, B. (1975), “Metodi dell’osservazione e della sperimentazione scolastica”, in M. Corda Costa, B. Vertecchi, A. Visalberghi, Orientamenti per la sperimentazione didattica. Torino: Loescher, pp. 109-140.
Vertecchi, B. (2003), Manuale di valutazione. Analisi degli apprendimenti e dei contesti. Milano: FrancoAngeli.
Vertecchi, B. (2012), Parole per la scuola. Milano: FrancoAngeli.
Vertecchi, B. (2015), “Una linea per la ricerca: In intellectu et in sensu”, Cadmo. Giornale italiano di Pedagogia sperimentale, 2, pp. 1-4.
Visalberghi, A. (1965), Problemi della ricerca pedagogica. Firenze: La Nuova Italia.
Visalberghi, A. (1978), Pedagogia e scienze dell’educazione. Milano: Mondadori.
Gabriella Agrusti, in "CADMO" 2/2016, pp. 9-28, DOI:10.3280/CAD2016-002002
Information about the Journal
Versione Italiana
Pubblicità