Clicca qui per scaricare

Rimanere connessi: la trasformazione delle indagini campionarie nell’era digitale
Titolo Rivista: SOCIOLOGIA E RICERCA SOCIALE  
Autori/Curatori: Nora Herta Schmitz 
Anno di pubblicazione:  2018 Fascicolo: 116  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  13 P. 20-32 Dimensione file:  189 KB
DOI:  10.3280/SR2018-116003
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




The impact of Digital on social and marketing studies is not limited to the increase of online surveys. The author notes that it invests the very context in which research operates today, and the way individuals react to stimuli. To keep the pace, the research toolbox needs to evolve: intelligent and in-the-moment surveys, passive measurements, neuroscience techniques, and especially short, engaging questionnaires, are all ways to make cooperation lighter for respondents and to defend response rates. Although the appropriateness of online as a data collection method or as sampling frames still needs evaluation for specific research objectives, it is a fact that Digital has created a whole new range of interesting possibilities for data collection

Nora Herta Schmitz, in "SOCIOLOGIA E RICERCA SOCIALE " 116/2018, pp. 20-32, DOI:10.3280/SR2018-116003

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche