Clicca qui per scaricare

La communication politique en France de 1945 à nos jours
Titolo Rivista: VENTUNESIMO SECOLO 
Autori/Curatori: Pierre-Emmanuel Guigo 
Anno di pubblicazione:  2018 Fascicolo: 42 Lingua: Francese 
Numero pagine:  13 P. 131-143 Dimensione file:  293 KB
DOI:  10.3280/XXI2018-042008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




This article deals with the evolutions of political communication in France from the end of the Second World War to nowadays. French politics adapted earlier to the new means of political marketing than the Italian one. Personalisation and use of polls and communication advisers became widespread during the 1960-70s. However, because of a more restrictive legislation for campaigns, political marketing seems to decline from the 1980s. However, as in Italy, French politics has been transformed by the growing importance of celebrity politics and entertainment in media coverage.
Keywords: Political communication; French politics; media; political marketing; opinion polls.

Pierre-Emmanuel Guigo, in "VENTUNESIMO SECOLO" 42/2018, pp. 131-143, DOI:10.3280/XXI2018-042008

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche