Clicca qui per scaricare

How to use digital diaries in data collection to engage networked consumers
Titolo Rivista: MERCATI & COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Silvia Biraghi, Rossella Chiara Gambetti 
Anno di pubblicazione:  2018 Fascicolo: Lingua: Inglese 
Numero pagine:  19 P. 109-127 Dimensione file:  456 KB
DOI:  10.3280/MC2018-004007
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Diaries have a long-standing tradition in consumer research as a data collection tool. In this paper we reboot and update this tradition by elaborating how diaries in the form of digitally constructed artifacts using smart and mobile technologies can be adopted to complement research projects conducted in networked settings. We frame our methodological contributions by building on the concept of networked sociality, an emerging form of people connectivity that is the result of the intertwinement of digital media and their related communicative modes.


Keywords: Digital diaries, networked consumers, qualitative research, netnography, data collection tool, self-reflection

Silvia Biraghi, Rossella Chiara Gambetti, in "MERCATI & COMPETITIVITÀ" 4/2018, pp. 109-127, DOI:10.3280/MC2018-004007

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche