Inclusione e Università: il progetto "dislessia e lingua cinese"
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Catia Giaconi, Simone Aparecida Capellini, Giorgio Trentin, Maria Beatriz Rodrigues, Federica Angelelli, Sofia Cestola, Chiara Marresi, Ilaria D'Angelo 
Anno di pubblicazione:  2019 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  15 P. 120-134 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess1-2019oa8075
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The aim of the contribution is to highlight university inclusion paths that offer educational opportunities and university life.Specifically, the next article outlines a training path for a group of students with and without dyslexia, dealing with learning the Chinese language.The project made it possible to experiment innovative paths of Chinese language teaching and to detect the major errors of Italian students with dyslexia and those without dyslexia in learning the Chinese language.


Keywords: Social Inclusion, Dyslexia, Chinese language, University teaching

Catia Giaconi, Simone Aparecida Capellini, Giorgio Trentin, Maria Beatriz Rodrigues, Federica Angelelli, Sofia Cestola, Chiara Marresi, Ilaria D'Angelo, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2019, pp. 120-134, DOI:10.3280/ess1-2019oa8075

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche