Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Carmen Palumbo, Antinea Ambretti, Giovanna Ferraioli 
Anno di pubblicazione:  2019 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  23 P. 3121-334 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess1-2019oa7702
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Over the past few decades, the adoption of an inclusive approach to education has stimulated a reflection on the educational value of body and movement within teaching-learning process in order to break down all barriers to learning and promote the full participation of young people to school activities. Indeed,body and movement represent an important didactic "medium" for developing individualized and personalized learning paths that take into account the specific needs and characteristics of students thus contributing to their global and harmonious development.


Keywords: inclusion; body movement; wellness; sport; young people

Carmen Palumbo, Antinea Ambretti, Giovanna Ferraioli, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2019, pp. 3121-334, DOI:10.3280/ess1-2019oa7702

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche