Clicca qui per scaricare

Figure della conversione. Il teatro di Paul Claudel
Titolo Rivista: SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA) 
Autori/Curatori: Simonetta Valenti 
Anno di pubblicazione:  2021 Fascicolo: 70  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  15 P. 37-51 Dimensione file:  143 KB
DOI:  10.3280/LAS2021-070004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




The characters of Rodrigue in Le Soulier de satin and of Mesa in Partage de Midi are widely representative of Claudel’s interest for the theme of conversion. They are clear examples of the dramatist’s intention to express through his theatre his own autobiographi¬cal experience. Nevertheless, we can observe in the destiny of the two heroes created by Claudel’s pen meaningful suggestions about the urgency of a ‘conversion’ in this time of pandemic crisis. It refers specifically to a deep change of perspective involving a transfor¬mation of the ethic, economic and political paradigm.
Keywords: Claudel’s Theatre, Conversion, Change of paradigm

Simonetta Valenti, in "SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA)" 70/2021, pp. 37-51, DOI:10.3280/LAS2021-070004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche