Click here to download

Le medie imprese tra continuità strategica e cambiamento nella crisi economica mondiale
Journal Title: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Author/s: Luca Ferrucci, Simone Guercini 
Year:  2013 Issue: Language: Italian 
Pages:  14 Pg. 11-24 FullText PDF:  489 KB
DOI:  10.3280/MC2013-003002
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 



  1. Alzona G. (2007). Le medie imprese: nuovi spunti di riflessione, L’Industria, XXVIII(4): 607-624.
  2. Balconi M., Moisello A., Mutinelli M. (2004). La fine della polarizzazione: le caratteristiche e la crescita dei gruppi medi italiani. Economia e politica industriale, 97: 25-77.
  3. Becattini G. (2013). Manifattura cuore del made in Italy. Il Sole24Ore, 6 febbraio 2013.
  4. Coltorti F. (2004). Le medie imprese industriali italiane: nuovi aspetti economici e finanziari. Economia e politica industriale, 121: 4-25.
  5. Coltorti F., Resciniti R., Tunisini A., Varaldo R. (2013). Mid-sized manufacturing companies. The new driver of Italian competitiveness. New York NY: Springer.
  6. Coltorti F. (2011). L’industria italiana tra decline e trasformazione: un quadro di riferimento. Relazione tenuta alla 52à Riunione Scientifica Annuale SIE, Roma, 15 ottobre.
  7. Ferrucci L., Varaldo R. (1996). The Evolutionary Nature of the Firms within Industrial Districts. European Planning Studies, 4(1): 27-34.
  8. Fondazione Edison – Symbola (2009). Italia. Geografie del nuovo Made in Italy. Rapporto di ricerca.
  9. Glaser B.G., Strauss A.L. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Chicago: Aldine.
  10. Guercini S., Woodside A. (2012). A strategic supply chain approach: consortium marketing in the Italian leatherwear industry. Marketing Intelligence & Planning, 30(7): 700-716., 10.1108/02634501211273814DOI: 10.1108/02634501211273814
  11. Guercini S. (2004). Developing the researcher-manager interface in the case analysis process. Management Decision, 42(3/4): 464-472., 10.1108/00251740410518921DOI: 10.1108/00251740410518921
  12. Leonard-Barton D. (1990). A dual methodology for case studies: synergistic use of a longitudinal single site with replicated multiple sites. Organization Science, 1(3): 248-266., 10.1287/orsc.1.3.248DOI: 10.1287/orsc.1.3.248
  13. Mediobanca-Unioncamere (2010). Le medie imprese italiane (1998-2007). Milano: Ufficio Studi di Mediobanca e Centro Studi di Unioncamere.
  14. Pettigrew A. (1990). Longitudinal field research on change: theory and practice, Organization Science. 1(3): 267-292.
  15. Suddaby R. (2006). What grounded theory is not. Academy of Management Journal, 49: 633-642.
  16. Varaldo R., Dalli D., Resciniti R., Tunisini A. (a cura di) (2009). Un tesoro emergente: le medie imprese italiane nell’era globale. Milano: FrancoAngeli.
  17. Venanzi D. (2012). Come hanno reagito le imprese italiane alla crisi? Micromega on line.

Luca Ferrucci, Simone Guercini, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2013, pp. 11-24, DOI:10.3280/MC2013-003002

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content