Click here to download

Journal Title: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Author/s: Monica Calcagno, Francesco Casarin 
Year:  2014 Issue: Language: Italian 
Pages:  5 Pg. 13-17 FullText PDF:  51 KB
DOI:  10.3280/MC2014-003002
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 



  1. Berta G. (2014). Produzione intelligente. Torino: Einaudi.
  2. Cabigiosu A. (2013). Modularity in design: organizational and performance implications. Torino: Giappichelli.
  3. Calcagno M., Faccipieri S., Rocco E. (2005). Consumo culturale “di massa” e nuove forme di offerta: il caso Linea d’Ombra. Micro&Macro Marketing, 3.
  4. Deaglio M. (a cura di) (2010). XV rapporto sull’economia globale e l’Italia. Milano: Guerini e Associati.
  5. Korczynski M. and Ott U. (2004). When Production and Consumption Meet: Cultural Contradictions and the Enchanting Myth of Customer Sovereignty. Journal of Management Studies, 41 (4): 575-599,, 10.1111/j.1467-6486.2004.00445.xDOI: 10.1111/j.1467-6486.2004.00445.x
  6. Porter M.E. (1996). What is strategy?. Harvard Business Review, 74, 6: 61-78.
  7. Pucci T., Simoni C., Zanni L., (2013). Modelli di business e strategie di marketing nelle medie imprese. La gestione della crisi tra continuità e cambiamento. Mercati e Competitività, 3: 25-45,, 10.3280/MC2013-003003DOI: 10.3280/MC2013-003003
  8. Rullani E. (2010) Modernità sostenibile. Venezia: Marsilio.
  9. Setiffi F. (2014). Il consumo culturale come spazio di riconoscimento sociale. Sociologia e Storia, Milano: FrancoAngeli.
  10. Siggelkow N. (2002). Evolution toward fit. Administrative Science Quarterly, 47, 1: 125-159,, 10.2307/3094893DOI: 10.2307/3094893
  11. Verona G. (2000). Innovazione continua. Risorse e competenze per sostenere il vantaggio cpmpetitivo. Milano: Egea.
  12. Volpato G. (a cura di) (2010). Economia e gestione delle imprese. Fondamenti e applicazioni. Roma: Carocci Editore.

Monica Calcagno, Francesco Casarin, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2014, pp. 13-17, DOI:10.3280/MC2014-003002

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content