Issue 2/2022 Enhancing faculty development processes through innovative didactics promoted by communities of practice
Saggi e ricerche
- Lisa Breitschwerdt, Vanessa Beu, Regina Egetenmeyer, Silke Grafe, Digital Media in Adult and Continuing Education in Germany
- Giulia Pastori, Elisa Farina, What Worked? A Qualitative Study on the Tutor-Tutee Relationship in the Tutoring Online Program (TOP)
- Rhonda Christensen, Gerald Knezek, Impacting Culturally Responsive Teaching Strategies by Decreasing Bias Through Simulation Experiences
- Antonella Lotti, Juliana Raffaghelli, Marina De Rossi, Lieta Marinelli, Could Faculty Development Initiatives Like Workshops and Community of Practice Favour the Introduction of a Problem-based Approach in Higher Education? A Case Study
- Barbora Loudová Stralczynská, Eva Koželuhová, Innovative Practice in Initial Professional Studies for Czech Pre-School Teachers
- Massimo Marcuccio, Vanessa Lo Turco, Università, Imprese e Soggetti Intermediari nei Processi di Innovazione Didattica nelle Scuole di Dottorato. Uno Studio di Caso Multiplo (Universities, Companies and Intermediaries in Teaching Innovation Processes in Doctoral Schools. A Multiple Case Study)
- Antonietta Rocco, L’Internazionalizzazione delle Università (The Internationalization of Universities)
Issue 1/2022 Processi trasformativi e sostenibili nei contesti educativi e formativi. Per lo sviluppo di una pedagogia impegnata
- Martina Albanese, Il Dialogo Possibile tra Educazione e Neuroscienze. Un'indagine sulle Prassi Neuroeducative degli Insegnanti (The Possible Dialogue Between Education and Neuroscience. A Survey on The Neuroeducational Practices of Teachers)
- Francesca Anello, Lettura e Composizione Integrate Cooperative nella Didattica a Distanza: esaminare gli Effetti su Studenti Universitari (Cooperative Integrated Reading and Composition in Distance Learning: Examining the Effects on University Students)
- Nicolina Bosco, Loretta Fabbri, Mario Giampaolo, La Student Measure of Culturally Responsive Teaching scale: adattamento e validazione per il contesto universitario italiano (The Student Measure of Culturally Responsive Teaching scale: Adaptation and Validation for the Italian Higher Education Context)
- Paola Cortiana, Il Video nella Formazione Iniziale, Continua e Permanente dei Docenti: cinque Esperienze Significative per Immaginare un Nuovo Modello Formativo (Videos in Teachers’ Initial, Continuous and Life-long Training: Five Significant Experiences Towards a New Formative Model)
- Rossana Sicurello, Il tirocinio nel corso di specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità per una formazione all (Internship in the specialization course for educational support activities for students with disabilities improving the training in reflectiveness)
- Simone Visentin, Isabella Valbusa, Sara Santilli, Sport integrato e Apprendimento Trasformativo. Gli esiti di un’attività pratica laboratoriale in un corso di laurea magistrale per futuri insegnanti di educazione (Integrated sport and Transformative Learning. Outcomes of a practical activity in a master degree for pre-service physical activity teachers)
- Luca Luciani, Il Laboratorio di Tecnologie Didattiche alla sfida del COVID-19 (The Didactic Technology Laboratory to the challenge of COVID-19)