Issue 3/2024
Articoli
- Francesca Ranghetti, Sarah Miragoli, Paolo Giulini, Benedetta Rho, Laura Emiletti, Marina Contino, Elvira Tassone, Umberto Battaglia, Elisabetta Corbucci, Silvia Merli, Susanna Murru, Luca Milani, Early Network-based Action Against Violent Behaviors to Leverage victim Empowerment: Results from an action-research plan
- Sana Younas, Saeeda Khanum, Cracking the Code: Examining Psychometric Rigor of the Provider Decision Process Assessment Instrument (PDPAI) among Residents' Trainees and Expert Physicians
- Giordana Szpunar, Chiara Mannola, Eleonora Cannoni, Madalina Grigore, Anna Di Norcia, Intelligenza emotiva dell’insegnante e relazione insegnante-alunno nella scuola primaria. Uno studio esplorativo (Teacher emotional intelligence and teacher-student relationship in primary school. An exploratory study)
- Daniela Bulgarelli, Maria Nives Sala, Beatrice Ragaglia, Paola Molina, The relationship between theory of mind and emotion regulation in the preschool years. The role of language and gender
- Tugce Elbir, Catia Cammeo, Francesca Cavallini, Antonella Marchetti, Davide Massaro, Teaching Clinical Reasoning and Critical Thinking in Psychology Graduate Courses: A Systematic Review
Issue 2/2024
Articoli
- Maria Luisa Lorusso, Francesca Foppolo, Federico Faloppa, Il progetto MultiMind e i policy report (The MultiMind project and its policy reports)
- Clara Lucia Alemani, Plurilinguismo a scuola: opportunità, risorse, vantaggi e criticità (Plurilingualism at school: Opportunities, resources, advantages and critical issues)
- Chiara Cantiani, Chiara Dondena, Roberta Agostoni, Maria Luisa Lorusso, Progetto Armonia: attività ritmico-musicali per l'inclusione linguistica nella scuola d'infanzia supportati dalla tecnologia (“Armonia” project: Musical rhythmic activities to sustain linguistic inclusion in kindergartens, supported by technology)
- Sonia Yamile Cané, Alexandra Affranti, Paola Bonifacci, Bilinguismo e abilità matematiche: il linguaggio conta? (Bilingualism and numeracy: Does language matter?)
- Eugenio Trotta, Milvia Cottini, Loreta Cannito, Paola Palladino, Difficoltà nel vocabolario L1 e apprendimento della lingua inglese L2: un’indagine sulle emozioni legate al contesto di apprendimento alla scuola primaria (Difficulties in L1 vocabulary and learning of english as L2: An investigation on emotions related to the learning context in primary school)
- Daniela Traficante, Elisabetta Lombardi, Chiara Andreoletti, Serena Germagnoli, Chiara Valenti, Mariarosa Ferrario, Sara Magenes, Alessandro Antonietti, L’utilizzo della realtà virtuale a supporto dei processi di apprendimento della L2 in studenti con dislessia: una proposta di intervento (Using virtual reality to support L2 learning in students with dyslexia: A proposal for an educational intervention)
Issue 1/2024
Introduzione
Articoli
- Antonella Sorace, Maria Luisa Lorusso, Effetti linguistici e cognitivi del multilinguismo, tra miti e realtà (Linguistic and cognitive effects of multilingualism, between myths and reality)
- Maria Teresa Guasti, Chiara Saponaro, Letizia Raminelli, L’acquisizione dell’italiano come seconda lingua da parte di bambini con mandarino o arabo come prima lingua (The acquisition of Italian as the second language of children with Mandarin or Arabic as first language)
- Stefania Millepiedi, Bruno Sales, DPL e DSA nei bilingui: il difficile dilemma diagnostico (SLI and LD in bilingual children: A diagnostic dilemma)
- Gianmatteo Farabolini, L’intervento comunicativo-linguistico nella riabilitazione logopedica di bambini bilingue: dalle evidenze scientifiche internazionali alle proposte d’intervento nel contesto italiano (Language intervention in bilingual children: From international evaluated evidence to a call for evidence in Italy)
- Maja Roch, Raffele Dicataldo, Simone Giacometti, Tante lingue, un’unica storia: lo sviluppo della competenza narrativa nel bilinguismo (Many languages, a single story: The development of narrative ability in bilingualism)