Gli spazi irriducibili

Journal title SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE
Author/s Gea Ducci
Publishing Year 2019 Issue 2019/57 Language Italian
Pages 7 P. 106-112 File size 398 KB
DOI 10.3280/SC2019-057008
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. - (2012 e 2017), Il patchwork mediale. Comunicazione e informazione fra media tradizionali e nuovi media, FrancoAngeli, Milano.
  2. Affinito L., Ricciardi W. (2016), E-Patient e Social Media. Come sviluppare una strategia di comunicazione per migliorare salute e sanità, Pensiero Scientifico Editore, Roma.
  3. Ardigò A. (1981), Per una sociologia della salute, FrancoAngeli, Milano.
  4. - (1988), Per una sociologia oltre il post-moderno, Laterza, Roma-Bari.
  5. Bartoletti R., Faccioli F. (a cura di) (2013), Comunicazione e civic engagement. Media, spazi pubblici e nuovi processi di partecipazione, FrancoAngeli, Milano.
  6. Boccia Artieri G. (2012), Stati di connessione. Pubblici, cittadini e consumatori nella (Social) Network Society, FrancoAngeli, Milano.
  7. Castells M. (1996), La nascita della società in rete, Università Bocconi Editore, Milano, 2002.
  8. - (2008), Comunicazione e potere, Università Bocconi Editore, Milano, 2009.
  9. Cioni E., Lovari. A. (2014), Pratiche comunicative social: una ricerca su organizzazioni sanitarie e cittadini connessi, Sociologia della Comunicazione, n. 48, pp. 47-59.
  10. Cipolla C., Maturo A. (a cura di) (2014). Sociologia della salute e web society. Milano: FrancoAngeli.
  11. Ducci G. (2014), Pianificare la comunicazione dei servizi di e-Health: attori, sistemi, relazioni. Il caso del Fascicolo Sanitario Elettronico, Sociologia della Comunicazione, n. 48, pp. 26-38. 
  12. - (2016), Comunicazione pubblica e performance nella sanità digitale: trasparenza e accountability per un empowered patient, Sociologia della comunicazione, n. 51, pp. 120-135.
  13. - (2017), Relazionalità consapevole. La comunicazione pubblica nella società connessa, FrancoAngeli, Milano.
  14. Ducci G., Mazzoli L. (2018), Effective Workhplace Health Promotion in the Network Society: the role of Communication, Sociologia del Lavoro n.150, pp. 218-233.
  15. DuPrè A. (2014). Communicating about health: current issues and perspectives, Oxford University Press, Oxford.
  16. Eysenbach G. (2008), Medicine 2.0: social networking, collaboration, participation, apomediation, and openness, Journal of Medical Internet Research, 10(3)e22: 1-9.
  17. Ferguson T. (2007), e-Patients. How they can help us heal healthcare in White Paper, Society of Participatory Medicine, San Francisco.
  18. Giglietto F., Mazzoli L. (2014), Il Fascicolo Sanitario Elettronico fra Micro e Macro, Sociologia della Comunicazione, XXV, n. 48, pp. 9-25.
  19. Jenkins H. (2006), Cultura convergente, Apogeo, Milano, 2007.
  20. Habermas J. (1982), La crisi della razionalità nel capitalismo maturo, Laterza, Roma-Bari.
  21. Lovari A. (2017), Social media e comunicazione della salute. Profili istituzionali e pratiche digitali. Milano: Guerini Scientifica.
  22. Mazzoli L. (1992 e 1995), Profili sociali della comunicazione e nuove tecnologie, FrancoAngeli, Milano.
  23. - (2001), L’impronta del sociale. La comunicazione fra teorie e tecnologie, FrancoAngeli, Milano.
  24. Parsons T. (1951), Il sistema sociale, Comunità, Milano 1965.
  25. Santoro E. (2012), Web 2.0 e Social Media in medicina, Il Pensiero Scientifico Italiano, Milano.
  26. Smailhodzic E., Hooijsma W., Boonstra A. and Langley D.J. (2016), Social media use in healthcare: a systematic review of effects on patients and on their relationship with healthcare professionals, BMC Health Service Research, 16: 1-14.
  27. Stein E. (1917), L’Empatia, FrancoAngeli, Milano 1992.
  28. Van Dijk J. (2013), The culture of connectivity: A critical history of social media, Oxford University Press, Oxford.

Gea Ducci, Gli spazi irriducibili in "SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE " 57/2019, pp 106-112, DOI: 10.3280/SC2019-057008