Some Kantian Themes in Wilfrid Sellars’s Philosophy

Journal title PARADIGMI
Author/s Johannes Haag
Publishing Year 2012 Issue 2012/1 Language English
Pages 16 P. 111-126 File size 103 KB
DOI 10.3280/PARA2012-001006
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

L’opera di Sellars è profondamente influenzata dalla filosofia di Kant. Questa influenza non è affatto limitata alle numerose discussioni di temi kantiani, ma può essere rinvenuta al centro della sua stessa filosofia, ed è profondamente radicata nella sua metodologia, che è spesso definita al meglio come trascendentale. L’articolo mostra l’influenza kantiana "all’opera" in una ricostruzione del tema che sta al centro degli scritti di ambedue gli autori: la filosofia della percezione. In particolare, si mostra che l’attività di sintesi di ciò che Kant chiamava l’immaginazione produttiva gioca un ruolo essenziale nella spiegazione che Sellars dà del riferimento percettivo a oggetti di esperienza.

Keywords: Intentionality, Kant, Myth of the given, Perception, Sellars, Transcendental philosophy.

Johannes Haag, Some Kantian Themes in Wilfrid Sellars's Philosophy in "PARADIGMI" 1/2012, pp 111-126, DOI: 10.3280/PARA2012-001006