The Aussie value innovation. How Australia escaped the Red Queen of the global wine business

Titolo Rivista MERCATI E COMPETITIVITÀ
Autori/Curatori Costanza Nosi
Anno di pubblicazione 2009 Fascicolo 2009/4
Lingua Inglese Numero pagine 26 P. 45-70 Dimensione file 1099 KB
DOI 10.3280/MC2009-004004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

The Aussie value innovation. How Australia escaped the Red Queen of the global wine business - Using the Australian wine industry as a case study, the Author provides a possible reading of the undergone transformations of the global wine business in the last few decades. From Europe-centred to world-wide, the wine business has assisted to the enlargement of its boundaries and the rise of new features and dynamics, as well as new competition rules. The Author’s contribution is to provide a broad picture of the global wine business evolution in the light of the value innovation interpretative framework. Usually regarded at the firm level, here the Author considers that value innovation may be implemented at a country level as well, through broad planning activities and the adoption of collective strategies, facilitated by both industry and environmental factors.

Keywords:Value innovation, market-driving strategies, country-level strategies wine business, Australia

Costanza Nosi, The Aussie value innovation. How Australia escaped the Red Queen of the global wine business in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 4/2009, pp 45-70, DOI: 10.3280/MC2009-004004