Le dimensioni della conoscenza aziendale. Profili di investigazione tra crisi pandemica ed economia digitale

Titolo Rivista MANAGEMENT CONTROL
Autori/Curatori Rosa Lombardi
Anno di pubblicazione 2021 Fascicolo 2021/3
Lingua Italiano Numero pagine 10 P. 5-14 Dimensione file 166 KB
DOI 10.3280/MACO2021-003001
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

This contribution aims to present a wide discussion about corporate knowledge, defining its dimensions and several issues in the pandemic crisis and digital revolution. Through a qualitative method, this paper defines knowledge and corporate knowledge as well as their implications in the companies’ ongoing business as one of the prominent topics in business administration. Interestingly, corporate knowledge is a strategic asset for contemporary companies operating in a complex and turbulent environment. Indeed, the pandemic crisis brought about by SAR-CoV-2 determined a number of changes in the companies’ ongoing business owing to the effects in the social and economic context. Furthermore, the advent of the digital revolution influences corporate operations, management, and activities. This study therefore highlights a number of key issues for future research, proposing digital knowledge as the sum of intangible assets and digital/smart technology tools.

Parole chiave:Corporate knowledge, Pandemic crisis, Digital economy, Knowledge management, Knowledge, Awareness, Performance measurement, Value creation.

  • Assessing Working Attitudes of Remote Workers to Enhance Management Control System: A Case Study of COVID-19 Lockdowns in Italy Gianni Onesti, Francesca Bellante, Riccardo Palumbo, in MANAGEMENT CONTROL 3/2024 pp.111
    DOI: 10.3280/MACO2024-003006
  • L'impatto della trasformazione digitale sulla performance aziendale. Un'analisi empirica sulle società quotate italiane Giovanni Bronzetti, Graziella Sicoli, Maurizio Rija, Anna Dominga Ippolito, in MANAGEMENT CONTROL 1/2024 pp.109
    DOI: 10.3280/MACO2024-001006
  • Human resources management, knowledge sharing and innovative behavior: Which nexus? A systematic literature review Arianna Becciu, Costina Andreea Calota, Cristina Gonnella, Sarah Russo, in MANAGEMENT CONTROL 3/2022 pp.13
    DOI: 10.3280/MACO2022-003002
  • The impact of digitalisation on professional football clubs Fabio Nappo, Alessandra Lardo, Maria Teresa Bianchi, Federico Schimperna, in MANAGEMENT CONTROL 2/2023 pp.117
    DOI: 10.3280/MACO2023-002006
  • L'azienda intelligente: opportunità e minacce per la creazione di valore Claudia Presti, in MANAGEMENT CONTROL 3/2022 pp.5
    DOI: 10.3280/MACO2022-003001

Rosa Lombardi, Le dimensioni della conoscenza aziendale. Profili di investigazione tra crisi pandemica ed economia digitale in "MANAGEMENT CONTROL" 3/2021, pp 5-14, DOI: 10.3280/MACO2021-003001