BOOKS BY ANNA BARBARA

Anna Barbara, Anthony Perliss

Architetture Invisibili

L'esperienza dei luoghi attraverso gli odori

Ripercorrendo la storia dell’olfatto nell’architettura, attraverso le culture e i secoli, questo volume è un’esplorazione inedita di sette grandi binomi che riguardano i luoghi attraverso l’olfatto, il più invisibile e trascurato dei nostri sensi.

cod. 10085.17

Anna Barbara, Anthony Perliss

Invisible Architecture

The Experience of place through smell

The authors dig deep into the unexplored, yet profound, relation between place and smell: Invisible Architecture is a groundbreaking exploration of the most invisible of our senses, and its seemingly infinite applications in the world of design and architecture.

cod. 10319.24

Barbara Camocini, Annalisa Dominoni

Engaging Spaces

How to increase social awareness and human wellbeing through experience design

The book presents different perspectives of analysis and new models of experience, reconfirming the importance assigned to the wellbeing and human-centered approach in the contemporary spatial design disciplinary debate. The aim is to explore the transformation process which we are living, both in private and in public spaces, underlining the central role of design to define new qualities of connections to live together in relation with the space around us.

cod. 10319.16

Anna Barbara, Silvia Maria Gramegna

Time-Based Design Paradigms

The book explores the relationship between time and the design of spaces. The temporal dimension of spaces is a horizon that has yet to be strongly explored. In the future it is increasingly likely that it will be the forms of time, rather than those of space, that will undergo the most interesting transformations. The essays explore time: as measurements, adaptations/compositions, memories, machines and technologies, identities, narratives, sensitivities in an increasingly globalized and wrapped world.

cod. 10319.14

Anna Barbara, Yuemei Ma

Extended Store

How digitalization effects the retail space design

Extended store has been a work of mapping the phenomena of digitalization that effects spaces and above all the world of retail. Shops will not disappear in the 21st century, but they will have to change (if they have not already done so) to survive. They will have to evolve by integrating technological solutions that are not only back-end (as they have done so far), but front-end, and therefore available to customers in the shop as in the cases reported in the book.

cod. 10319.10

Paolo Orefice, Giovanna Del Gobbo

Il terzo ciclo della formazione universitaria.

Un contributo delle Scuole e dei Corsi di dottarato di Scienze dell'Educazione in Italia

Il volume sviluppa una riflessione complessiva sul significato del dottorato come terzo livello dell’alta formazione intorno a tre assi fondamentali – la qualità, l’internazionalizzazione e l’occupabilità –, e rappresenta uno dei pochi contributi di riflessione in Italia sulla messa a sistema del terzo livello della formazione universitaria, ancora in via di definizione.

cod. 292.2.127

Emanuela Reale

La valutazione della ricerca pubblica.

Un'analisi della valutazione triennale della ricerca

Il lavoro analizza i risultati prodotti dall’esercizio di Valutazione Triennale della Ricerca (VTR), condotto dal Comitato d’indirizzo per la valutazione della ricerca, facendo riferimento ad alcune domande in tema di performance del settore pubblico di ricerca, di importanza cruciale per impostare interventi di sostegno al settore pubblico e in relazione ai processi di costruzione dello Spazio Europeo della Ricerca.

cod. 1520.597