Titolo Rivista EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY
Autori/Curatori Ioanna Palaiologou
Anno di pubblicazione 2017 Fascicolo 2017/1
Lingua Inglese Numero pagine 0 P. Dimensione file 0 KB
DOI 10.3280/ess1-2017oa4978
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
This article aims to take stock of the research on parental perspectives on potential of digital violence among children under five years. This projects aimed to investigate parents’ views on to what extent young children might be at risk of digital violence when interacting with digital technology; if is so what types of digital violence might be at risk; to what extent there are any similarities and any differences in the classification of risks proposed by EU Kids Online (2015).
Keywords:digital violence, children, education
Ioanna Palaiologou, Digital violence and children under five: The Phantom Menace within digital homes of the 21st century? in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2017, pp , DOI: 10.3280/ess1-2017oa4978